Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לצאת לטיול המשפחות האולטימטיבי לאילת ולהגיע בלי תקלות

מתכננים לבצע את הרוד טריפ הישראלי הקלאסי לאילת ותוהים איך לעשות זאת עם כמה שפחות פוטנציאל לשיבושים? פשוט מאד, בסך הכל יש להקפיד על כמה משימות פשוטות בימים שלפני הנסיעה ואתם מוכנים. חופשה נעימה

חודשים שחיכית לרגע הזה, רגע היציאה לחופשה בעיר הכי קייצית שיש לנו, אילת. המשפחה מועמסת על האוטו על כל ציודה, פקלאותיה, תיקיה וגאדג'טיה. המערכת משמיעה מוזיקה שהילדים בחרו אחרי שניסית את המוזיקה שלך. יש פקקים. חם לך, עוד לא עברת חצי מהדרך ונורת אזהרה נדלקה בלוח השעונים. עצירה בצד הדרך, תלונות, אולי אפילו גרר, ואיך להמשיך מכאן בכלל?

זהו כמובן המצב אותו באנו למנוע. אז קודם כל, ברור שהכי חשוב לשמור על קור רוח במצבים קשים כי תמיד ישנו סיכוי להיתקע בדרך, ונדבר גם על כך בהמשך, אך חשוב יותר להתארגן לנסיעה כזאת מראש כדי להיות מוכנים לכל מצב. לא אנחנו ולא הרכב מתורגלים בנסיעות כה ארוכות כגון אלה ולכן יש להתכונן לנסיעה כזו מכמה זוויות. נתמקד בכיצד להכין את הרכב, איך להתכונן בעצמנו לנסיעה הארוכה, כיצד לתכנן הפסקות יזומות, הכרת המסלול, וכמובן, המלצות לתפקוד במקרה של תקלת אמת.

הכנת הרכב

הכנת הרכב היא חלק קריטי מההתארגנות לחופשה ולנסיעה. אם הרכב מטופל בזמן באופן קבוע, לא תידרש יותר מבדיקה כללית כדי לוודא את תקינותו, אך אין להקל בה ראש ויש לבצעה בצורה קפדנית. מצד שני, אם נוף המוסך זר לך, זהו הזמן להתוודע אליו. טיפול תקופתי, בדיקה כללית ווידוא שכל מכלולי הרכב תקינים ומוכנים לנסיעה: צמיגים, מנוע, מערכות חשמל, בלמים והיגוי, על כולם יש לתת את הדעת. את התיקונים, במידה ויש כאלה, או הטיפול היזום ברכב, יש לבצע כמה ימים לפני הנסיעה כדי להשאיר זמן לטיפול בליקויים גדולים וגם כדי לוודא שהרכב יצא תקין מהמוסך. עניין זה נעשה קריטי כאשר מתעסקים במכלולים גדולים שלפעמים דורשים תיקון או כוונון קטן לאחר התקנתם ולאחר נסיעה של יום-יומיים. לא הייתם רוצים לגלות תקלה ברכב על כביש הערבה.

בזמנכם הפנוי במוסך או כשמבצעים את בדיקת הרכב, בדקו גם את מצב ביטוח הרכב, ודאו כי הוא בתוקף. במידה ויש לכם ביטוח רכב מקיף, הכניסו לזיכרון הנייד את מספר הטלפון של שירותי הדרך והגרירה, לכל מקרה ולטיפול מהיר ויעיל בבעיה.

הכנות לנסיעה עצמה

את המשפחה ועצמך חשוב להכין לנסיעה לא פחות מאת הרכב עצמו. מצב הרוח של הנהג והנוסעים ברכב תלויים זה בזה ויש חשיבות עליונה לשמירה על מצברוח טוב בדרך. אם יש ילדים, חשוב להתחיל להכין אותם לנסיעה כמה שיותר זמן מראש, לדאוג שלכל אחד תהיה מעיין "ערכת שיעמום" בה יוכלו להשתמש ברגעים קשים ואתם, הכינו כמה שיותר פעילות לנסיעה. בין אם משחקים, נושאי שיחה או מוזיקה בבחירה אישית. זהו זמן משפחתי שיכול להיות מנוצל לכיף והיכרות שאנו לא זוכים לה בשיגרה.
לאחר וידוא מוכנות המשפחה, פנו כמה רגעים להכנת ערכת חירום קטנה לרכב, עם כל מה שתמיד צריך שיהיה: בקבוק מים, מטען נייד, פנס, סוללות לחירום, מגבונים לחים, ערכת עזרה ראשונה וכל מה שעולה על הדעת שיכול לעזור במקרה חירום. רק בלי להגזים, יוצאים לאילת לא לאמזונס, כן?

הכרת המסלול

הדרך לאילת לא ידועה כסבוכה, אך חשוב להכיר את המסלול המתוכנן – לדעת כמה זמן לוקח כל קטע, איפה הוא עובר, היכן ניתן לעצור ואיזה סוג נהיגה אתם מתעתדים לחוות. הנהיגה בכבישי הדרום היא בחלקה מונוטונית, במהירות קבועה וגבוהה יחסית (להוציא מהראש כל מחשבה על מהירות מופרזת). אך חלקה, בקטעים מסוימים, מפותלת, איטית ודי מסוכנת. מוכנות לכל קטע תביא לצליחתו בצורה  חלקה יותר. זהו גם המקום להסביר כי נסיעה רגועה תביא אתכם ליעדכם רגועים ופחות עייפים, להבדיל מנהיגה עצבנית ומהירה הגוזלת מכם אנרגיה מרובה וכמובן מעלה את הסיכוי לתאונה או תקלה ברכב.

הפסקות יזומות

למען שמירה על שפיות, יש לתכנן את ההפסקות בצורה כזו שלא תתעייפו מנהיגה רצופה, אך גם שלא תגיעו לאילת אחרי 10 שעות של מסע בכבישים. לעיתים זה מפתה לעצור בכל אטרקציה בצד הדרך, אך חשוב יותר להגיע ליעד. בנוסף, נסו לתזמן עצירה לכ-20 דקות עד חצי שעה לאחר כשעה וחצי נהיגה. כך תשמרו על עירנות מקסימלית וגם תתקדמו בקצב בטוח אל עבר היעד הנכסף. כמובן, אם ישנה אפשרות, החליפו נהגים.

מה לעשות במקרה של תקלה

רצה הגורל ובכל זאת נתקעתם? זה הזמן לגלות תושייה ולבצע את כל מה שתורגל באימונים. ראשית כל יש להתרחק עד כמה שאפשר משולי הכביש. רק אחרי וידוא שהשטח נקי, יש לצאת בזהירות מהרכב וללבוש אפוד זוהר. ללא פניקה, יש לבחון את המצב. פנצ'ר או תקלה מינורית הניתנת לפתרון? יופי, אתם על הגל. אם לא, זה הזמן ליצור קשר עם שירותי דרך וגרירה, אותם הזכרנו בפתיחת הכתבה, להצלת המצב. הכי חשוב לשמור על קור רוח ולקחת את המצב בקלות עד כמה שאפשר.

תמונה באדיבות: pixabay

 

הדרך לאילת היא מהארוכות ביותר אותן ניתן לבצע בכבישי ארצנו, דרך משופעת בנוף עוצר נשימה ומדבר מרתק. הנסיעה היא חלק מהחוויה ויש להתייחס אליה ככזו, אך בבד בבד לזכור כי הדבר החשוב ביותר הוא להגיע בשלום ליעד. אל תתפתו לתיקונים זולים, כמו גם לעקיפות מיותרות. תיהנו מחברת האהובים עליכם וחיזרו הביתה בשלום, אחרת מה שווה החופשה?

Exit mobile version