Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לקראת הקיץ: סגנונות השחייה שאתם חייבים להכיר

שחייה היא פעילות גופנית מומלצת שמחטבת את הגוף, משפרת ביצועי לב-ריאה ועוזרת לירידה במשקל. עם זאת, חשוב להכיר את ההבדלים בין סגנונות השחייה ולאמץ טכניקה נכונה כבר מגיל צעיר

ישראלים התברכו במדינה עם אקלים חם וים תיכוני ולכן רובנו נחשפים לים ולומדים לשחות כבר מגיל צעיר. מנגד, רק מעטים מבינים ששחייה היא הרבה יותר מפעילות פנאי. מדובר על אחת מהפעילות הגופניות המומלצות ביותר ויש לה שורה של יתרונות.

בעזרת שחייה נכונה אפשר לחטב את הגוף, לרדת במשקל ולשפר ביצועי לב-ריאה גם אצל מבוגרים וקשישים. כמו כן, מחקרים מראים ששחייה תורמת להתפתחות מוטורית של תינוקות והיא משמשת לעיתים קרובות לתרגילי פיזיותרפיה עם בעלי מוגבלויות.

הקיץ שמתקרב הוא הזדמנות מצוינת להרחיב את הרקע על לימודי שחייה ולהכיר כמה סגנונות שונים. בעזרת היכרות עם סגנונות שחייה ניתן לא רק לשפר את הטכניקה הקיימת, אלא גם להפיק את מלוא התועלת מפוטנציאל הפעילות הגופנית.

מתחילים בחתירה וממשיכים לחזה

סגנונות השחייה שאותם הכי קל ללמוד הם חתירה וחזה. שחיית חתירה גם נחשבת לטבעית ביותר, כי זו בערך התנועה שנבצע כאשר ניכנס למים עמוקים בפעם הראשונה. עם זאת, כמובן שאי אפשר להסתפק בתנועות גסות ויש צורך לשכלל את החתירה כדי למנוע פגיעה בשרירים, עומס על העצמות וכאבי גב.

סגנון החזה מתאים גם הוא למבוגרים וילדים אך עובד על אזורים אחרים בגוף. בעוד בחתירה נפעיל את שרירי הגב העליון והכתפיים, בחזה הדגש הוא על אזור החזה ושרירי הבטן. קושי נוסף בסגנון החזה כרוך בתזמון של הכנסת והוצאת הראש מהמים ובכל מקרה עדיף להתחיל איתו בבריכה מאשר בים.

שוחים רחוק. צילום באדיבות pexels.com

מי שוחה פרפר?

שחיית פרפר נחשבת קשה מבחינה פיזית ואף דורשת תיאום בין חלקי הגוף. זו שחייה שבה צריך לבצע גריפה של המים על ידי שתי הידיים במקביל, בניגוד לחתירה שבה כל יד גורפת את המים בנפרד. בשביל לבצע שחיית פרפר צריך לשמור על תנועת דולפין של הגוף ועל רגליים מיושרות וצמודות, לעיתים גם בצורה שמנוגדת לאינטואיציה הטבעית.

לשם השוואה, בשחיית גב קל יותר לנשום אך אי אפשר לראות את כיוון ההתקדמות. רבים רואים בשחיית גב אמצעי לשיפור הקואורדינציה ועבודה על שרירי הגב. בדומה לסגנון החתירה, גם בשחיית גב מתבצעות תנועות נפרדות של הידיים והרגליים. מבחינה תחרותית, מדובר בסגנון היחיד שבו הזינוק נעשה מתוך המים ולא בקפיצה.

לסיכום, לא משנה איזה סגנון שחייה בוחרים ללמוד – תמיד אפשר ליהנות מיתרונות רבים ושונים. שחייה מחזקת את פלג הגוף העליון, את שרירי הזרועות והכתפיים ומתאימה כמעט לכל מצב בריאותי. אם מוסיפים לכך את ההתרעננות בתוך המים הקרירים של הבריכה, מקבלים מתכון לפעילות קיץ שכנראה אין לה תחליף.

Exit mobile version