Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

לרפא דרך מוזיקה ולהנציח את זכרה של הדר בוכריס ז"ל

הדר בוכריס נרצחה ע"י מחבל שפל בצומת גוש עציון. חברותיה לאולפנת נוב ברמת הגולן מבקשות להנציח את שמחה החיים שלה באמצעות הקמת חדר מוזיקה באולפנה בו הבנות ישירו ינגנו יצמחו וינגנו לנצח את מנגינת הנשמה של הדר.רחלי אבלמן, מנהלת מטה  "זוכרים את הדר" קוראת לכם לפתוח את השנה עם תרומה לפרוייקט מהנשמה.


ועוד פעם הכותרת בעיתון –נסיון דקירה המחבל חוסל. לפני פחות משנה עמדה בצומת גוש עציון בחורה צעירה. מי מכם שעבר לידה בוודאי ראה בחורה יפה, עם חיוך גדול. הדר בוכריס.הדר נרצחה בצומת גוש עציון בעת שהיתה בדרך לביקור אצל חברים. חייה נקטעו באחת בידי מחבל עם סכין.

יש אנשים שלצערנו העולם זוכה להכיר  את דמותם המלאה רק לאחר מותם. הדר בוכריס היתה נערה מיוחדת במינה שהקרינה עוצמה, שמחה, אור וטוב על כל סביבתה. צומת הגוש, הבטונדות, החיילים והאבנים הפכו עבור רבים כל-כך לדבר שבשגרה. שיגרה איומה.  חגי תשרי המתקרבים מהווים עבור אויבינו מועד להעצמת הטרור, טרור שאנו חווים מדי יום. כזה שאיננו מגיע כמעט לאתרי החדשות אך עם זאת נושא בתוכו את גזר דין המוות.

תושבי גוש עציון ותושבי יהודה ושומרון נתונים למציאות  של אבנים, בקבוקי תבערה, דקירות וירי בדרכים. וגם עבור תושבי הארץ כולה הטרור הפך לדבר שבשגרה.רובנו ממשיכים בחיים אבל עבור רבים מחברינו וחיילינו שנה זו הייתה עקובה מדם. עבור המשפחות של נפגעי הטרור, החיים עצרו מלכת ועתה הם ממשיכים בקצב אחר. קצב הזיכרון, קצב השיקום, קצב השכחה מלב הציבור וגם קצב ההנצחה. קצב מיוחד במינו שנותן מעט כוחות להמשיך למול האסון והחלל העצום שנפער בליבם.

ראש השנה מגיע והאפשרות להתחדש ולהתברך הפכה למורכבת במציאות החיים הזו. ובתוך כל זה יש מי שמאמין שאפשר להמשיך. שאפשר לחדש ולהתחדש. ששנה יכולה להביא עמה את ברכותיה.אחד הפרוייקטים המיוחדים שקמו בימים אלו הוא  פרוייקט חדר המוזיקה באולפנא נוב, לזכרה של הדר בוכריס הי"ד שנרצחה בדקירות בגוש עציון.

הדר היתה בחורה שחלמה. היא רצתה להגיע רחוק ועשתה כל מאמץ בכדי להתקדם בחיים אל עבר עתיד טוב.באולפנא של הדר, ברמת הגולן, הוחלט להגשים חלום לחנך ולרפא דרך מוזיקה. לתת פינה שקטה שמנותקת מרצף הלימודים שתתן מענה לבנות רבות החפצות לנגן לבד ובהרכב. לבנות שמעולן לא נגעו בכלי ולכאלה שכבר מנגנות שנים רבות. לכאלו השולטות בתווים ולכאלו המנגנות משמיעה מוזיקלית וממנגינת הלב. לבנות שמעולם לא יכלו להרשות לעצמן שיעור נגינה , שרק חלמו, כמו הדר שלנו…

עבורנו ראש השנה הוא יום של זכרונות- זכרונותינו מהדר, הרצון שלנו שזיכרונה ימשיך וילווה. הרצון שלא לשכוח.יום של שופרות- של כלי תרועה, כלי המעיד כאלף מונים על חשיבותו של הצליל לבקוע רקיעים. צליל המלווה בכוונת הלב.עזרו לנו להגשים את חלום חדר המוזיקה, עיזרו לנו לזכור ולחלום שתכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

להצטרפות לפרוייקט והשתתפות בהנצחתה של הדר לחצו כאן

לפרטים נוספים כנסו לדף הפייסבוק "זוכרים את הדר"

הדר בוכריס ז"ל.צילום באדיבות המשפחה
Exit mobile version