Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מאכלים בריאים שחייבים לשלב בערב שישי

ארוחת שישי היא ללא ספק הארוחה הכי חגיגית במהלך השבוע וגם משפחות שביום יום כמעט ולא נפגשות ואינן מקפידות על ארוחות מסודרות, ביום שישי עושות מאמץ – מארגנות ארוחה חגיגית שמזמינה את כולם להתיישב יחדיו סביב שולחן השבת. אז מה מכינים? הגיע הזמן לנצל את הארוחה עבור הכנת מאכלים שאינם רק טעימים, אלא שבין היתר גם בריאים. מחפשים רעיונות? להלן כמה:

שורשים

עתה כשחורף אין כמו מרק חם וטעים שפותח את התיאבון ושבין היתר נחשב מזין ובריא. אז איזה מרק מכינים? הגיע הזמן לתת את הכבוד לשורשים. שורש פטרוזיליה וסלרי מאוד עשירים במינרלים, סיבים תזונתיים וויטמינים, ובנוסף הם גם נוגדי חמצון ומעכבים תהליכים דלקתיים. מכאן שאם מחפשים מתכונים כשרים לחורף, הוסיפו את זה לרשימה. פשוט הוסיפו את השורש בשלמותו (לאחר ניקוי כמובן) למרק ותוסיפו כל תיבול וירק אהוב.

סלט קר שחור ונהדר

עדשים שחורות נחשבות מאוד בריאות. הן עשירות בסיבים תזונתיים, ברזל וחלבון. מה עושים? משרים אותן במים יום לפני, ולאחר מכן מרתיחים אותן במים עם מלח, לא יותר מרבע שעה, עד להתרככות עדינה. את המים מסננים ומוסיפים את העדשים לבצל גדול שטוגן מראש ולעלי פטרוזיליה שנקצצו בגסות. לכל זאת מוסיפים אגוזי מלך וחמוציות, מתבלים עם מעט מלח ופלפל שחור ופשוט מגישים כתוספת טעימה ומאוד בריאה.

Pixabay

פשוט קשיו

אגוזי קשיו עשירים בשומן בלתי רווי, במינרלים ובשלל ויטמינים. מה עושים? אם עצלנים, פשוט מגישים את הקשיו כנשנוש לאחר הארוחה, ממש כפי שהוא (עדיף במצב טבעי ולא קלוי), ואם מבקשים להשקיע, ניתן לקצוץ ולהוסיף לסלט עלים. מבקשים ממש להשקיע? אפשרי לטחון את הקשיו ובכך ליצור ממרח שמזכיר מיונז.

סלט בורגול

אין כמו שולחן שבת עשיר בסלטים, ועל כן נוסיף אחד נוסף לרשימה – סלט בורגול. אומנם מדובר בחיטה, אך בחיטה מלאה שמכילה כמות נאה של סיבים תזונתיים. מה מוסיפים? כל תוספת רצויה, קרי ירקות מבושלים, או המון עלים קצוצים.

מעט צבע

סלק אינו רק מוסיף צבע לשולחן השבת, אלא הוא גם מאוד בריא וטעים – אם מבושל ואם במצבו הטבעי. הסלק נחשב כנוגד חימצון משמעותי והוא מסייע במניעת מחלות שנוגעות לכלי הדם. אם בכך לא די, נוסיף שהוא מכיל סיבים ומינרלים תזונתיים. שנעבור למתכון? גם ממנו ניתן להכין סלטים, אך גם קרפצ'ו. כיצד? תחתכו אותו דק דק כפרוסות עגולות, הניחו את הפרוסות על גבי הצלחת (אחת לצד השנייה), פזרו שמן זית ומלח ים ועל כל זאת הניחו פרוסות מוצרלה.

מה עם קינוח?

הכול טוב ויפה, אבל גם ארוחה בריאה צריכה קינוח, במיוחד כשמדובר ביום שישי בערב. על מה חשבנו? על פירות יער כמובן! פירות יער נחשבים כסופר פוד. רבים מהם מכילים שלל ויטמינים ונוגדי חמצון, הם חיוניים למערכת החיסון, למערכת כלי הדם ולמוח. אין זו העונה? הסתפקו במגשים הקפואים שכל רשת מזון מציעה. מה עושים? ניתן להגיש לצד קצפת, להכין פאי אוכמניות, ואף ניתן לחלוט את פירות היער במים רותחים ולהגיש כתה בריא ומפנק.

הכינו את שולחן השבת מבעוד מועד, ואל תשכחו לאפות מאפים לערב שישי, ולו כדי להעניק לבני המשפחה חוויה קולינרית אמיתית. בתיאבון!

Exit mobile version