Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מאכלים מומלצים לאישה בהריון

קרדיט: pixabay

בתקופת ההיריון עובר גוף האישה שינויים מהותיים. ההורמונים משפיעים, הגוף מעלה במשקל כי הוא צריך לתמוך בעובר. יש פה שילוב של שינויים פיזיים וגם שינויים נפשיים ורגשיים. כאשר אוכלים את הדברים המתאימים ונמנעים ממאכלים לא רצויים, משפרים את ההרגשה וכן עוזרים להתפתות העובר התקינה. בנוסף, זה מאפשר למנוע עליית יתר במשקל. כמו כן, כאשר מקפידים על מאכלים מומלצים ותזונה נאותה, חווים פחות בחילות בוקר ופחות צרבת. 

הרבה חלבון, הרבה ברזל 

יתכן כי לאורך ההיריון תגלי שמאכלים שעזרו לשפר את ההרגשה עבור אחות גדולה, אימא או חברה שהייתה בהיריון, פחות מתאימים בשבילך ולהפך. אבל יחד עם זאת, יש כללים שחשובים מבחינה תזונתית לכל אישה בהיריון. למשל, חשוב מאוד להקפיד על ברזל לנשים בהריון. ישנם מאכלים שמכילים הרבה ברזל, כמו למשל סלק וכמו למשל תרד ובשר בקר. במיוחד לקראת החצי השני של ההיריון, נשים רבות סובלות מאנמיה (כלומר חוסר דם בגלל מיעוט ברזל). צריכת מאכלים שיש בהם הרבה ברזל עוזרת למניעת עייפות ותשישות ומשפרים את ההרגשה הכללית. 

בנוסף למאכלים שעשירים בברזל, חשוב לא פחות לספק לגוף תזונה עשירה בחלבונים. החלבונים הם ללא ספק אבני הבניין של הגוף. חלבונים ניתן לצרוך ממזונות מן החי וכן ממזונות מן הצומח. כך למשל מאכלי ביצים, עופות, בשר. מאכלים כמו קטניות, שעועית, סויה, גבינה, חשובים גם הם. 

תזונה לחיזוק העצמות 

נשים נמצאות בסיכון יתר לעומת גברים, להתדלדלות העצמות. במיוחד זה נכון לגבי נשים בהיריון שלא צורכות מספיק סידן. על מנת להבטיח את בריאות העצמות ואת התפתחות העצמות בגופו של העובר, חשוב להקפיד על מאכלים שעשירים בסידן. בין היתר מדובר על חלב ומוצריו. יחד עם זאת יש גם מאכלים ממקור צמחי שנחשבים לעשירים מאוד בסידן, למשל טחינה. 

קרדיט: pixabay

הקפידי על תזונה מאוזנת וסיבים תזונתיים

כלל נוסף שעליו צריכה להקפיד כל אישה בהיריון, זה תזונה מאוזנת עד כמה שאפשר. כך למשל מומלץ להקפיד על צריכת מזונות אשר עשירים עם סיבים תזונתיים. זה מאוד עוזר לתהליך העיכול ומונע עצירות. כדאי לשלב מאכלים עם שומן לא רווי אך במידת הצורך, לשלב מאכלים דלי שומן כדי לא לסבול ממשקל יתר שמכביד על הגוף במיוחד בזמן ההיריון. כדאי לצרוך פירות וירקות, דגים, אגוזים, קטניות. שימי לב כי בזמן ההיריון יש להימנע ממאכלי דגים שאינם מבושלים היטב או צלויים. כמו כן יש להימנע מביצים לא מבושלות. 

מאכלים שיש להימנע או להפחית צריכה 

לצד המאכלים המומלצים, שהם עשירים בוויטמינים ובמינרלים, כדאי להימנע ממאכלים מסוימים. כך למשל יש להיזהר בצריכת דגים שמכילים כספית. יש להימנע ממוצרי חלב טבעיים לא מפוסטרים ועדיף גם להימנע ממאכלי בשר שבושלו חלקית בלבד. בנוסף, אין להגזים בצריכת מאכלים מתוקים וכדאי להפחית צריכת קפאין ואלכוהול. 

 

Exit mobile version