Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מבחר מאכלים בריאים ולא משמינים – כל מה שכדאי לדעת

צילום: PIXABAY

כל אדם שמעוניין לשמור על הבריאות והגזרה שלו יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו לעשות הוא לאכול מאכלים בריאים, שהערך התזונתי שלהם גבוה והערך הקלורי שלהם נמוך. כמובן שכל אדם מעוניין לשלב בתפריט שלו מאכלים טעימים שיאפשרו לו להנות מאורח החיים הבריא שאימץ ומתהליך ירידה במשקל וזאת בכדי שהוא יתמיד. במאמר הבא תקבלו דוגמאות למאכלים בריאים, טעימים, איכותיים ובד בבד בערך קלורי נמוך.

סוגי מאכלים בריאים ולא משמינים

אם אתם תוהים איזה מאכלים כדאי לכם לשלב בתפריט שלכם אשר הערך הקלורי שלהם יהיה נמוך והערך התזונתי שלהם יהיה גבוה, הנה כמה מהם:

ראשית כל, פירות וירקות. לפירות וירקות יש ערך תזונתי רב. הם כוללים סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים אשר מסייעים בשמירה על הבריאות וכן מונעים התפתחות מחלות כרוניות שונות ואף חלק ממחלות הסרטן. בנוסף לכך שילוב של ירקות ופירות בתפריט היומי מעניקה תחושה של שובע בזמן שתכולת השומן והקלוריות שלהם נמוכה כך שהם מסייעים בשמירה על משקל תקין. הסיבים התזונתיים שיש בפירות והירקות מעודדים את הפעילות של החיידקים הטובים במעי ותורמים לפעילות הסדירה של מערכת העיכול. נוגדי החמצון חיוניים לתפקוד מערכות שונות בגוף וכן למניעת מחלות. הערך הקלורי של ירקות נמוך יותר משל פירות. הערך הקלורי בירקות מתחיל ב10 קלוריות לירקות דלים ועד 50 קלוריות בירקות פחות דלים. הערך הקלורי של פירות מתחיל ב 50-60 קלוריות ויכול להגיע גם עד 100 קלוריות ויותר.

עוד מאכל בריא, טעים ולא משמין הוא בורקס דפי אורז. לא מעט אנשים אוהבים לאכול בורקסים, אולם, העובדה שבורקסים עשויים מבצק עלים עשיר בשמן, חמאה או מרגרינה, הופכת אותם ללא בריאים כלל ועשירים בקלוריות. לכן, תחליף ראוי מאוד לבורקס הרגיל הוא בורקס מדפי אורז. כל דף אורז מכיל כמות מזערית של קלוריות והמילוי של הבורקס יכול להיות מורכב מגבינות רזות, תפוחי אדמה, בטטות או פטריות. הערך הקלורי לבורקס אחד מדף אורז יהיה בין 50 ל100 קלוריות וזאת בהתאם לסוג המילוי הנבחר. מדובר על מאכל שכדאי מאוד לשלב בתפריט בריא הרלוונטי בין היתר לירידה במשקל.

מאכל בריא נוסף שכדאי לשלב בתפריט הוא מרק פטריות. פטריות ידועות כמאכל שיכול לעבות כל תבשיל או מרק. הן טעימות, בריאות, מכילות ערכים תזונתיים מצוינים, ויטמינים, מינרליים, נוגדי חמצון ועוד והערך הקלורי שלהן נמוך ביותר. אם החלטתם להכין מרק פטריות הכולל ככמה סוגי פטריות ובצל, תוכלו להנות ממנה משביעה הכוללת לא יותר מ150 קלוריות לצלחת עמוקה.

מאכל בריא נוסף הוא דגים. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של סוגי דגים וחשוב להבין כי דגים מהווים מקור מצוין לחלבון. מעבר לכך, הדגים מכילים אומגה 3 שהוא מרכיב חיוני וחשוב מאוד אשר תורם לגוף ולנפש האדם. הערך התזונתי דגים איננו זהה. ראשית כל הם שונים מבחינת תכולת הקלוריות שלהם ומעבר לכך הם שונים מבחינת השומן, סוג השומן, תכולת המינרליים שלהם ועוד. הדגים הרזים ביותר הם גם הדגים הכי דלים בקלוריות. בין הדגים הללו ניתן למצוא את: אמנון, בקלה, הליבוט, לברק, מוסר, לוקוס ונסיכת הנילוס. הדגים הללו מכילים פחות מ5 אחוזי שומן. אין ספק כי כדאי וחשוב לשלב את הדגים הנכונים ודגים בכלל בתפריט היומי שכן, מעבר לעובדה שהם יכולים לסייע לירידה במשקל, הם גם בריאים מאוד.

Exit mobile version