Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מגוון אפיקי טיפול בהשמנה

השמנת יתר ועודף משקל הן תופעות נפוצות מאוד כיום בישראל ובמדינות רבות בעולם. זהו מצב של עודף שומן בגוף המצטבר כאנרגיה עודפת, תהליך המתרחש כאשר אנחנו מכניסים לגופנו מזון עודף מהנדרש לפעילות היומיומית שלנו. במקרה כזה, הגוף אוגר את האנרגיה העודפת למקרה שבעתיד הוא לא יוכל לקבל מזון – לשימוש עתידי. בפועל, מכיוון שאנו לא חיים בעתות רעב, מחסן האנרגיה אינו בא לידי שימוש ורקמת השומן נאגרת. הגדרת עודף משקל או השמנת יתר נעשית על ידי חישוב היחס בין הגובה למשקל. הנוסחה המדויקת לחישוב עודף משקל היא חלוקת משקל בק"ג לגובה במטרים והעלאה בריבוע. מדד זה נקרא BMI – אינדקס מסת הגוף. השמנה מתרחשת כתוצאה משילוב של גורמים גנטים וסביבתיים והיא נחשבת כמחלה כרונית ולה השלכות בריאותיות משמעותיות, ומתבטאת גם במראה החיצוני.

אילו פתרונות טיפול בהשמנה קיימים

מטופלים רבים בישראל הלוקים בהשמנה זקוקים להכוונה וטיפול. טיפול מתאים ניתן במרפאות בקהילה בעקבות שכיחות גבוהה של מחלות נוספות הנלוות להשמנת יתר. צוות רב תחומי מעניק טיפול בהשמנה וכולל אחיות, דיאטניות, מדריכי כושר גופני, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים ויועצים מומחים. יעילות הטיפול התרופתי עולה משמעותית כשהיא מלווה בפיקוח ומעקב רפואי המותאם לכל מטופל לפי נתוניו. הטיפול האידיאלי מתבצע בשיטה של שילובי תרופות חדשניים והתאמת מינונים בהתאם לקצב הירידה במשקל על מנת למקסם את התוצאות ולשמור עליהן לאורך זמן. על מנת לרדת במשקל בצורה מבוקרת ומתונה, יש לטפל באמצעים שאינם מערבים הליכים פולשניים או מאמץ פיזי ונפשי, מאמץ שעלול לגרום למטופל לנטוש את הדרך הקשה ולא להתחייב לטיפול. ישנן תרופות מרשם הניתנות לטיפול בהשמנה המאושרות על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) ומשרד הבריאות הישראלי.

טיפול בהשמנה במרכז ברפואי בניהול של ד"ר רז הגואל

צוות המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה בניהולו של ד"ר רז הגואל מתמחה בהענקת טיפול רפואי, תזונתי, ורגשי המותאם אישית בהשמנת יתר, כל זאת תוך שהוא מתחייב לשינוי משמעותי באיכות החיים של מטופליו. הודות למערך הטיפול בהשמנת יתר, ליחס אישי, לתמיכה המקצועית ולביטחון שהצוות מעניק למטופליו, המרכז מהווה בית חם לאלפי סיפורי הצלחה של מטופלים. במרכז הרפואי של ד"ר הגואל תמצאו אפשרויות רבות עבור טיפול בהשמנה תוך כדי אימוץ אורח חיים בריא ושימור תוצאות לטווח רחוק. טיפולים אלו מתבצעים בהתאמה אישות בשיטות ייחודיות ובטכנולוגיות חדשניות בתחום הרפואה.

תוכנית הטיפול המותאמת אישית משנה את תפיסת ההשמנה מבעיה התנהגותית לניהול המחלה על ידי מערך תמיכה מקצועי, רפואי, רגשי ותזונתי הזמין עבור מטופליו 24 שעות ביממה. במרכז הרפואי של ד"ר רז הגואל לא נוקטים בדיאטות, בהליכים פולשניים או בניתוחים. לפרטים נוספים על תוכנית הטיפול במרכז הרפואי של ד"ר רז הגואל אנו מזמינים אותך לפנות אלינו באתר.

Exit mobile version