Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדוע זה הזמן להשקיע ביישור השיניים

האם בצל משבר הקורונה אפשר להתחיל טיפול מקצועי ליישור השיניים? האם מרפאות השיניים פועלות באופן סדיר גם בתקופת הקורונה וניתן לעבור תהליך ליישור השיניים על ידי מומחה לאורתודנטיה? כיצד לבחור אורתודנט בתקופת הקורונה ומדוע דווקא עכשיו כדאי להשקיע בטיפולים ליישור שיניים?

חשוב לציין כי על פי הנתונים הקיימים לא ידוע על מקרה של הדבקה בנגיף הקורונה Covid-19 במרפאת שיניים בישראל או ברחבי העולם. למעשה, גם בימים רגילים ובשגרה יש הקפדה על חיטוי יסודי ועל עיקור קפדני של המכשירים והכלים המשמשים לעבודתו של רופא השיניים או המומחה לאורתודנטיה. הליך החיטוי והעיקור של המכשירים והכלים נעשה באופן יסודי כדי להימנע מזיהומים במהלך טיפולי השיניים השונים, כולל טיפולים ליישור שיניים. יחד עם זאת, רבים מהלקוחות חוששים מהידבקות בקורונה והם נמנעים מטיפולי שיניים.

זמן מצוין ליישור שיניים של הילד או של המבוגר

בצל משבר הקורונה חלק גדול ממרפאות השיניים מספקות מענה ושירות רק במקרי חירום, תוך הקפדה מעבר לרגיל על חיטוי ועיקור כלים, משטחים שונים וציוד חשמלי וידני. רוב רופאי השיניים עובדים בשנים האחרונות עם ציוד מגן כמו סינר, מסכה כירורגית ומשקפי מגן, וכמובן שצוות המרפאה מקפיד על היגיינה, שטיפת ידיים יסודית וחיטוי ידיים בתכשירים שונים.

צילום: רפאל זוארץ

משבר הקורונה הוא אירוע מתגלגל לכן הנחיות משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטיים משתנות מידי פעם. אף גורם מקצועי לא יכול להבטיח בוודאות כי המטופל במרפאת השיניים לא צריך לחשוש מהדבקה, לכן חשוב לבחור היטב את האורתודנט והמרפאה ליישור שיניים. יש מומחים ליישור שיניים הפועלים באופן שגרתי גם בצל משבר הקורונה, המומחים חייבים לספק מענה למטופלים בגלל אופי ומורכבות הליך יישור השיניים, אך הם ממליצים למטופלים להפחית את כמות הביקורים במרפאה ולהקפיד יותר מאי פעם על ניקיון יסודי של הגשר או הקשתיות השקופות, על צחצוח שיניים יסודי ועוד.

בתקופה זו יש פחות מטופלים במרפאות, הרופאים פחות עמוסים, לכן זהו זמן מצוין להתחיל טיפול ליישור שיניים וליהנות מטיפול אישי ופרטני יותר. המטופלים נדרשים לשיתוף פעולה עם האורתודנט כדי להבטיח את הצלחת הטיפול וכדי להימנע מנזקים לציוד ולשיניים. חשוב לזכור כי בדרך כלל בתקופות כמו חופש חלה ירידה במשמעת העצמית של המטופל ויש לא מעט מטופלים שאינם מקפידים על היגיינת השיניים ועל הנחיות הרופא.

לכן, אפשר לעבור יישור שיניים גם בתקופת הקורונה כל עוד מתחייבים לשיתוף פעולה ומסוגלים להקפיד על ההנחיות הנדרשות. בתקופה זו יש כמעט לכולם זמן חופשי בשפע וקל יותר ליישם את הנחיות האורתודנט ולהתרגל לאט ובנוחות לגשר. חשוב לבחור נכון לא רק את המרפאה ליישור שיניים אלא גם את שיטת הטיפול, בתקופת הקורונה ישנה עדיפות ברורה לשיטות יישור שיניים מתקדמות ואיכותיות יותר כמו אינויזליין – שיטת יישור השיניים באמצעות קשתיות שקופות.

Exit mobile version