Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדוע זה כל כך חשוב לבצע תחזוקה למערכות כיבוי האש והעשן?

המטרה העומדת מאחורי התקנת מערכת לכיבוי אש ועשן היא להבטיח שהמבנה, על כל המשתמשים בו, יהיה כמה שיותר בטיחותי על ידי מניעת הסכנה של שריפה והתלקחות. לכן השאיפה היא שהמערכת תהיה כמה שיותר אמינה ותפעל ביעילות. כדי שזה יקרה ישנן שלוש משימות שחשוב לבצע על בסיס תקופתי והן: בדיקות חזותיות, בדיקות תקופתיות ופעולות תחזוקה, כולן כאחד חשובות עד מאוד.

בדיקות חזותיות

רבים נוטים להקל ראש בחשיבות של בדיקה חזותית ומתרכזים רק בבדיקה התפקודית של רכיבי המערכת. אולם, אסור לשכוח שהמערכת צריכה להיות מותאמת למבנה לאורך השנים וששינויים בתנאים עלולים להשפיע על ביצועיה. כאשר מבצעים בדיקה חזותית יש לבדוק אם נערכו שינויים במבנה, בתנאי הסביבה או בתפוסת החלל ממועד ההתקנה, שכן שינויים כאלו יהפכו את המערכת להרבה פחות יעילה ואמינה עבור הצרכים המשתנים.

ביקורות תקופתיות

ביקורות תקופתיות מיועדות כדי לבחון את הפונקציונליות של המערכת, לכן מומלץ ורצוי לבצע ביקורת כיבוי אש בזמן. ביקורות תקופתיות אלו משמשות לבדיקת רכיבי המערכת והן נועדו להבטיח שהם יפעלו כנדרש במקרה של אירוע חירום. ישנו תקן לביצוע ביקורות תקופתיות המגדיר גם את תדירות ביצוען, שיטת הבדיקה הרצויה ועוד. במהלך הביקורת בודקים את תקינות הציוד והמערכות השונות בהתאם להוראות החוק. כאשר מדובר במערכות גילוי אש ועשן מורכבות מומלץ להיעזר בחברה מקצועית ובעלת ניסיון כדי לזכות לשקט נפשי ולהיות רגועים עד כמה שניתן בנוגע למניעת הסכנות האפשריות.

כיבוי אש. צילום: באדיבות יח"צ

פעולות תחזוקה

מלבד ביקורת ובדיקה תקופתית יש לבצע פעולות תחזוקה כל הזמן כדי לתקן ליקויים שנתגלו בבדיקות השונות או כפועלת מנע על מנת להימנע מליקויים כליל. אם נתגלו ליקויים יש לבצע תיקונים במהירות המרבית על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים. מלבד תיקונים עבודת התחזוקה כוללת גם פעולות מנע כמו למשל החלפה, איפוס וכיול של רכיבים אחת לתקופה או במקרים של בלאי, ניקוי קבוע של גלאי העשן בהתאם להוראות היצרן וכן הלאה. ככל שפעולות התחזוקה יבוצעו על פי הספר כך יהיה לכם שקט נפשי עם הידיעה שמהערכת תקנית ומתוחזקת כנדרש.

ביצוע של ביקורת כיבוי אש בזמן זו פעולה חשובה לאין שיעור. ככל שהתחזוקה תתבצע כראוי כך תוכלו לדעת שהמבנה כמה שיותר בטוח ומוגן מפני סכנת שריפה והתלקחות. רצוי ומומלץ לבחור בחברה מקצועית ואמינה, חברת מיגון אלקטרוניקה תספק לכם שירות מקצועי ותבצע את כל פעולות התחזוקה בצורה מיטבית.

Exit mobile version