Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדוע נוצרים קמטים על עור הפנים?

קמטים נוצרים על עור הפנים בתהליך טבעי של הזדקנות, אך ניתן למנוע אותם בעזרת שילוב בין שגרת טיפוח ואימוץ הרגלים בריאותיים. איך עושים זאת בצורה נכונה? הנה כל הפרטים

קפלים בעור מופיעים לרוב כתוצאה מהזדקנות ובגלל תהליכים טבעיים שעוברים על הגוף. הסיבה העיקרית לקמטים מן הסוג הזה היא שעם השנים, העור האנושי מפסיק להיות מתוח. מבחינה ביולוגית, ההסבר לקמטים קשור לפגיעה בסיבי הקולגן והסיבים האלסטיים במעטפת העור. גם תהליכים חיצוניים כמו חשיפת יתר לשמש, עישון, השפעות מצטברות של כוח המשיכה ואפילו תנועות שרירי הפנים כגון חיוך עלולים להאיץ את קצב הופעת הקמטים.

חשוב להבחין בין קמטים שמופיעים בפנים בצידי האף, במצח ובין הגבות לבין קמטים קטנים יותר שנוטים לצוץ באזורים שחשופים לשמש. הסוג הראשון של הקמטים נקרא קמטי הבעה וקשה למנוע אותו בלי היערכות מוקדמת, בעוד הסוג השני עלול להעיד על עור לא בריא.

איך מונעים קמטים מלכתחילה?

מניעה בסיסית של הופעת קמטים בפנים יכולה להתבצע על ידי לבישת בגדים ארוכים והקפדה על חבישת כובע ומריחת קרם לחות. בישראל קצת קשה ללכת כל הזמן עם בגדים ארוכים בגלל תנאי מזג האוויר, אך זו גם בדיוק הסיבה לסיכון גבוה יותר של הופעת קמטים. כמו כן, תמיד רצוי לשלב קרם אנטי אייג'ינג בשגרת הטיפוח ולהשתמש בקרם הגנה לעור כדי למנוע חשיפה ונזקי קרינה של השמש.

יש גם פתרונות טיפוח חדשים שלא היו קיימים בעבר ובעזרתם ניתן למנוע הופעת קמטים כבר בגיל המעבר. חומצה היאולורנית למשל היא חומר דמוי ג'ל שמצוי בגוף באופן טבעי ותפקידו לספוח מים, לשמור על לחות העור והשיער ולשמש למילוי וריפוד מפרקים. זהו בסיס מצוין לטיפולים אסתטיים וכיום משלבים אותו בהליכים כמו מילוי לחיים, השבת נפח לפנים, עיבוי שפתיים ועיצוב האף.

בנוסף, ניתן להיעזר בחומצה היאולורנית כדי למלא קמטים וקמטוטים עדינים ועל מנת למלא שקעים בעפעפיים או לטפל בקפלים שבין השפה לסנטר. עבור טיפול איכותי נדרשים חומרים איכותיים ויש סוגים שונים של חומצה היאולורנית שיכולים להתאים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים.

תמונה באדיבות: pixabay

הרגלי הבריאות שירחיקו מכם את הקמטים

בעידן המודרני יש הרבה דברים שאנחנו עושים על בסיס יום יומי ומאיצים את קצב הופעת הקמטים. מיותר להרחיב על הסכנות המיידיות וארוכות הטווח הנלוות לעישון, אך מי שלא רוצה להתמודד עם קמטים חייב גם להקפיד על צריכה מבוקרת של אלכוהול.

בנוסף, יש לשתות לפחות 15 כוסות מים ביום על מנת להזין את העור בלחות ולהימנע מחשיפה ארוכה לשמש. חלק מהפעולות דורשות שינוי של הרגלים אך הן משתלמות עבור המראה האסתטי ותחושת הבריאות. רצוי באותה הזדמנות להימנע ממשקאות ממתוקים ולהחליף סוכרים מלאכותיים בפירות וירקות.

Exit mobile version