Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדריד – אטרקציות תיירותיות

העיר הספרדית מדריד נחשבת לאחת הערים החיות והמרגשות ביותר בעולם. מבחינת קהילה יהודית, כיום ספרד מונה כ-60,000 יהודים אשר רובם מתגוררים בערים הגדולות – מדריד, ברצלונה ומלגה. מדריד גם מציעה רבות לתייר היהודי, החל מבתי כנסת פעילים, מקווה במדריד עצמה, מסעדות וחנויות כשרות, ואפילו קייטרינג כשר לאירועים.

זאת עוד מבלי לצלול אל ההתרגשות התיירותית עצמה של האטרקציות הנפלאות – החל מהרובע היהודי חודרייה (Juderia) וכיכר פלאזה מאיור, ארון הספרים היהודי העתיק בספריית Basy Library, הכוללת פריטים יהודיים עתיקים, וכמובן הארמון המלכותי, המוזיאונים המרגשים, ההיסטוריה והארכיאולוגיה, והעיר עצמה והסיור בה.

מקומות חשובים במדריד עצמה

לפני שנצלח אל מחוץ לגבולות העיר, ובאמת שלא חסר מה לראות גם שם, נתחיל במדריד עצמה. כאמור, מדריד כוללת רובע יהודי עם היסטוריה עתיקה וגם לא פשוטה. בעוד המבנים היפים בחודרייה נותרו עומדים ושמורים, וכיכר פלאזה מאיור מזמינה ומרגשת, ההיסטוריה של גירוש והוצאה להורג של יהודי ספרד מהדהדת ברקע עבור כל מבקר מארץ הקודש. לכן זהו טיול אשר מצד אחד משלב מורשת עתיקת יומין, ומצד שני היסטוריה כואבת.

plaza del Callao, מדריד. צילום: pixabay

עדיין ישנם חיים יהודיים במדריד, וזהו סמל אור ושמחה שהגחלת נותרה בוערת. בית הכנסת הראשי, "בית יעקב", עורך תפילות ושומר על מנהגי וחגי היהדות עד עצם היום הזה. סמוך לבית הכנסת תוכלו למצוא מקווה פעיל, וארוחה מסורתית המתקיימת מידי שבת בתשלום והזמנת מקום מראש. אין זהו בית הכנסת היחידי בעיר, או בספרד באופן כללי, ועדיין תוכלו למצוא קולות תפילה מרגשים בניגון הספרדי.

במדריד תוכלו למצוא מסעדות כשרות בסגנון מאכלים ביתיים, כגון במסעדת La Escudilla (כשר גלאט), מסעדה כשרה ואיכותית כגון Café de Oriente, מסעדת גריל עם בשרים כשרים Naomi Grill, וגם את הרשת המפורסמת ברחבי אירופה של פלאפל מעוז. תוכלו גם למצוא חנויות מזון כשרות, כגון El Gourmet המציעה מבחר עשיר של מוצרים כשרים לחלוטין.

לינה במדריד

המלונות עצמם במדריד אינם כשרים, במובן זה שכנראה ותצטרכו להצטייד במזון כשר מחוץ למלון. מומלץ למצוא מלון בקרבה לרובע היהודי, אזור עשיר במבחר של חנויות המוכרות אוכל או מוצרים עם הכשר. אפשר גם לשכור דירה לתקופה קצרה באמצעות Airbnb למשל, ולפעמים זוהי חלופה זולה יותר מאשר מלונות, במיוחד למשפחות עם ילדים או מספר תיירים המתאגדים יחד.

באופן כללי, אם אתם מחפשים טיסות למדריד ושוקלים בין דירה לבין מלון, כדאי לעשות סקירה מהירה של עלות החלופות, דרכי ההגעה משדה התעופה אל מקום הלינה, השירות לו אתם זוכים, המיקום כמובן של מקום הלינה (ולבדוק זאת גם על המפה), ושאר הפרטים החשובים לכם. פעמים רבות דירה במרכז הרובע היהודי יכולה להיות משתלמת ומתגמלת יותר מאשר מלון.

Exit mobile version