Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדריך הורים לנהגים צעירים

התחדשתם בנהג/ת חדש/ה בבית? מזל-טוב! לפניכם מדריך הורים לנהגים צעירים מעודכן. מה חשוב לבדוק לפני שהם עולים על ההגה? מהם ההגדרות העדכניות? ואיך להתמודד עם הביטוח והתוספת הכספית שמגיעה עימו? כל הפרטים בכתבה הבאה מאת שולי הלוי

התפקיד שלנו כמחנכים לילדינו לא נגמר (כמעט) אף-פעם ובצמתי חיים שונים אנחנו נדרשים ללמד אותם שיעורים חשובים שונים. עת קבלת הרשיון לדוגמא היא המועד שבו אנחנו מדברים איתם על אחריות תחבורתית, כדי שתמיד יחזרו הביתה בשלום. תפקידנו כנהג מלווה לא מסתכמת בנסיעה במושב הנוסע בתקופת ליווי החובה ,אלא גם בהסברים על ביטוח רכב חובה ומה זה ביטוח מקיף, מה חשוב לעשות ומה אסור, במקרה של מעורבות בתאונת דרכים – וכמובן, איך שומרים על הרכב בשוטף.

תקופת הליווי: מה חשוב לדעת

בששת החודשים הראשונים לאחר המבחן המעשי, חייב כל נהג חדש מתחת לגיל 24 בליווי. הנהג המלווה חייב להיות בעל רשיון נהיגה זהה של 5 שנים לפחות ומעל גיל 24 או מבוגר מ-30 ובעל רשיון זהה בן לפחות 3 שנים. בתקופת הליווי הראשונה (3 חודשים) חייב הנהג החדש במלווה בכל שעות היממה, ובתקופת הליווי השנייה (3 חודשים עוקבים) תקפה חובת הליווי בין השעות 21:00-06:00.

נהג חדש. תמונה: shutterstock

במהלך ששת חודשי הליווי חייב הנהג החדש להשלים מינימום 50 שעות ליווי, ובהן 20 שעות בדרך עירונית, 15 שעות בין-עירונית ו-15 שעות בלילה.

המטרה שלכם היא לסיים את תקופת הליווי בהרגשה שתוכלו לישון טוב בלילה כשהילד/ה מאחורי ההגה, בשביל זה תצטרכו להקדיש מזמנכם וניסיונכם וכך תוכלו להפיק מהתקופה את המירב:

  1. תאמו ציפיות: תכננו ביחד לאן ומתי תצאו לנסיעות. לפעמים תחזירו אתם את הרכב והיא תישאר לבלות, לעיתים הוא יבוא לסייע בקניות.
  2. השוטר הטוב: כדי שלעולם לא יצטרכו לפגוש את "השוטר הרע", דברו עם הנהגים החדשים על חשיבות הנהיגה הזהירה, הציות לתמרורים ולחוק. חשוב לדעת עוד, כי הענישה בתקופת הליווי על עבירות תנועה חמורה בהשוואה לנהג ותיק.
  3. קחו אוויר: הזמן שאתם מבלים בנהיגה עשוי בהחלט להביא לקירוב לבבות, אבל גם עלול לעורר ויכוחים. בתור שאתם המבוגר האחראי, השתדלו לתת ביקורת בונה ואל תחסכו מניסיונכם, הוא יקר מפז.

לבד מהנשימה העמוקה שתיקחו בכל פעם לפני שתתחילו נסיעת-ליווי שכזו, אל תשכחו שהעובדה שהמכונית שלכם מבוטחת אין פירושו שהכיסוי תקף גם לנהג חדש. זו הזדמנות מצוינת עבורכם לדבר איתם גם על העלויות הכלכליות שכרוכות באחזקת מכונית ולשתף אותם בקבלת ההחלטות.

אין ספק שתדעו להגיד להם באיזה מוסך אתם מקבלים תמורה נהדרת למחיר אבל בכל הנוגע לביטוח רכב יש כמה דברים שתוכלו ללמוד גם אתם. נהגים חדשים נחשבים אמנם בקטגוריית סיכון גבוהה יותר מבחינת חברות הביטוח, אבל הן מבינות את חשיבותה ומציעות כיסויים מגוונים לנהגים הטריים. כשאתם יושבים ביחד ומבצעים השוואת ביטוח מקיף און ליין בדקו אילו אפשרויות עומדות בפניכם ומה מתאים מבחינה תקציבית והמועדים בהם ישתמש הנהג החדש במכונית. התחרות בין חברות הביטוח משחקת גם במקרה הזה, כשבתפריט תמצאו לדוגמא כיסוי זמני למספר ימים מוגדר מראש, ואפילו 3 חודשים חינם בהוספת כיסוי ביטוחי לנהג חדש.

בתום ששת חודשי הליווי, נותרה עוד משימה אחת אחרונה: מלאו ושלחו את הטופס המקוון "הצהרה על סיום תכנית הליווי" של משרד התחבורה. דרך צלחה!

 

Exit mobile version