Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מדריך טיסה לארה"ב: כל מה שכדאי לדעת

כדי לבקר בארצות הברית יש להוציא ויזה בהתאם למטרת ומשך הביקור, זהו תהליך ביורוקרטי ממושך הכולל מספר שלבים. את הנסיעה לארצות הברית יש לתכנן מראש, וכל מי שמתכנן לטוס למדינה רחבת הידיים חייב לקבל אשרת כניסה, כלומר ויזה, דרך שגרירות ארצות הברית בתל אביב (או דרך הקונסוליה האמריקאית בירושלים בהתאם למקום המגורים), וזאת בטרם הזמנת כרטיס טיסה.

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית אורך כחודש ימים, אם מגישים את הבקשה לבד כדאי להתחיל במילוי הטפסים כמה שבועות לפני מועד הטיסה. בעזרת חברה המתמחה בהוצאת ויזות מכל הסוגים לארצות הברית ניתן לקצר את התהליך במעט, ולרוב הסיכוי לקבלת הוויזה גדול יותר בגלל מורכבות הבקשה ומילוי הטופס הכתוב כולו באנגלית. מעבר להגשת הבקשה יש לשלם אגרה ולקבוע ראיון אישי בשגרירות ארה"ב, לראיון יש להגיע עם מסמכים שונים כולל אישורים המוכיחים כי מגיש הבקשה מתכנן לחזור לישראל לאחר הביקור בארה"ב.

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית

כאמור, לפני הזמנת כרטיס טיסה ותכנון הטיול או הביקור בארצות הברית יש להגיש בקשה מסודרת לשגרירות או לקונסוליה האמריקאית. יש למלא טופס בקשה הנקרא 160-DS, הטופס הארוך מנוסח באנגלית ויש בו 250 שאלות. חשוב לבחור בסוג הנכון של הוויזה, בהתאם למטרת הביקור בארצות הברית. רוב הישראלים מוציאים ויזת תייר מסוג 2B ואנשי עסקים מוצאים ויזת עסקים מסוג 1B.

יש סוגים נוספים של ויזות לביקור בארצות הברית כמו ויזה לסטודנטים, למשקיעים, לסוחרים, לחילופי מבקרים ועוד.

pixabay

כדאי לדעת כי הוצאת ויזה לארה"ב כרוכה בתשלום אגרות והתהליך נמשך בדרך כלל כחודש, עם זאת בעונת התיירות יש לחץ רב בשגרירות לכן התהליך עשוי להימשך יותר זמן וחשוב להתייחס לכך בהתאם. את הבקשה לוויזה ניתן להגיש לבד, רבים בוחרים להגיש את הבקשה על ידי חברה מקצועית המתמחה בכך, השירות כרוך בתשלום אך הוא מאפשר למגיש הבקשה לשפר סיכוי לקבלת הוויזה הנדרשת, לחסוך זמן ובעיקר להימנע ממורכבות מילוי הטפסים באנגלית.

יש לציים כי מילוי הטופס הוא מקוון, יש למלא את הטופס במהירות מאחר ויש מגבלת זמן למילוי הבקשה. כחלק ממילוי הבקשה יש להעלות תמונת פספורט צבעונית בגודל 5X5 בהתאם להנחיות, חשוב להביא לראיון תמונה נוספת. לאחר תשלום האגרה ושליחת הטופס יש לקבוע ראיון אישי בשגרירות או בקונסוליה. חשוב להביא לראיון מסמכים שונים מעבר לאישור מילוי הטופס ותשלום האגרה, וכדאי להתאזר בסבלנות מאחר ויש תור ארוך בכניסה לשגרירות.

תכנון הטיסה לארצות הברית

חשוב לוודא כי הדרכון בתוקף לפחות לעוד 6 חודשים מתאריך הכניסה המשוער לארה"ב, וכדאי להתחיל בתכנון הביקור במקביל לתהליך הוצאת הוויזה. אפשר לתכנן טיסה לחוף המערבי כדי לבקר ביעדים פופולריים כמו לוס אנג'לס, לאס וגאס וסן פרנסיסקו, אם מתכננים לבקר בניו יורק, פלורידה, מיאמי וכד' כדאי לרכוש טיסה לחוף המזרחי. כמו כן, כדאי לתכנן היטב את הביקור ובהתאם לצורך להזמין טיסות פנים מראש.

Exit mobile version