Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מהו ממיר תקשורת  RS485

ישנם סוגים שונים של ממירי תקשורת, וכדי לאפשר תקשורת בין מכשירים וציוד היקפי יש להתאים ממיר תקשורת מתאים. את הממיר יש לבחור בהתאם לשיטת התקשורת בין המכשירים, אחד הממירים הנפוצים בענף הוא ממיר 485RS, זהו ממיר תקשורת סריאלי המזכיר במבנהו ובצורתו את החיבור הטורי בתצורת 232RS, אך הוא מתקדם ומשוכלל יותר ומשמש בין השאר לחיבור תכשירים הנמצאים במרחקים גדולים זה מזה.

בחיבור המשוכלל והמתקדם יותר נעשה שימוש בעיקר בתעשייה, וכמעט ולא ניתן למצוא מכשירים ביתיים או מכשור משרדי עם המתאם המשוכלל יותר. המתאם הטורי מאפשר חיבור של עד 32 משדרים/מקלטים, לכן כל מכשיר יכול לשדר ולקלוט, לעומת ממיר תקשורת פשוט מסוג 232RS  המאפשר רק חיבור מנקודה לנקודה המבוסס על קווים נפרדים לאותות הנכנסים ולאותות היוצאים.

תקשורת מתקדמת בין מכשירים המתקשרים בסוגי תקשורת שונים

כדאי לדעת כי ישנן שיטות שונות לחיבור אביזרים על מנת שיוכלו לתקשר זה עם זה, ישנם חיבורים פשוטים וקלים יחסית וחיבורים מורכבים, יש גם חיבורים המיועדים למרחקים קצרים וחיבורים המתאימים למרחק גדול.

צילום: מתיו הנרי

בשנות ה-60 של המאה הקודמת המציאו את ממיר התקשורת מסוג 232RS, הממיר הומצא כדי לחבר את המסופים למחשבי הענק בתקופה זו, אך גם היום זהו ממיר נפוץ וצורת התקשורת הסריאלית  משמשת לחיבור מגוון רחב של מכשירים וציוד היקפי למחשבים ומערכות בקרה וכניסה. יחד עם זאת, לממיר התקשורת המיושן יש חסרונות כמו מגבלת אורך הכבל להעברת התקשורת, לכן היצרנים פיתוח ממירי תקשורת משוכללים ומתקדמים יותר.

ממיר תקשורת מסוג 485RS פותח כדי לאפשר חיבור בין מכשירים מרוחקים זה מזה, הממיר מבוסס על שני גידים בלבד, הגידים הם חוטי חשמל בסיסיים, ובצורת תקשורת זו ניתן לחבר מכשירים המרוחקים זה מזה עד לטווח של 1,200 מ'. זהו תקן תקשורת נפוץ ופופולרי כיום, בעיקר במכשור תעשייתי,  ויש דגמים ייעודיים באמצעותם ניתן להמיר את התקשורת לתקשורת מסוג 232RS, ויש אפשרות להמיר את התקשורת לרשת מסוג IP/TCP או לרשת Wi-Fi.

דור חדש של ממירים

יצרני המכשירים והציוד ההיקפי זקוקים לפתרונות תקשורת מתקדמים ואיכותיים יותר, כיום יש דור חדש של ממירי תקשורת המיועדים להמרת תקשורת סריאלית לרשתות מחשבים ותקשורת שונות. הדור החדש של הממירים מאפשר חיבור התקנים טוריים קיימים התומכים בתקשורת מסוג RS232/485/422 לרשת TCP/IP, ולמעשה במקום חיבור פיסי למחשב משתמשים בממיר התקשורת המשוכלל המדמה את החיבור הישיר למחשב.

ראוי לציין כי התקן התקשורת 485RS מיועד לעבודה בטווחים ארוכים, עד 1,200 מטרים, החיבור מבוסס על כבלים מסוג Twisted Pair וניתן לחבר 2 עד 32 התקנים וליהנות מקצב מהיר של העברת נתונים, עד כ-100 קילובייט לשנייה באורך קו מקסימלי.

ממירי תקשורת מומלץ להזמין רק מחברה מוכרת ואמינה המתמחה בפיתוח ושיווק פתרונות זיהוי, בקרה ותקשורת, חשוב לאפיין את הצרכים מראש כדי לקבל ייעוץ מקצועי ולבחור בממיר המתאים ביותר.

Exit mobile version