Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה המשמעות של "המס הירוק"?

שינוי באופן שבו מחשבים את הקריטריונים לקבלת זיכוי מס צפוי לייקר מכוניות מזהמות. אז איך בכל זאת חוסכים בהוצאות? הנה כמה הצעות

רשות המיסים החליטה לשנות את נוסחת חישוב המיסוי הירוק ולפיכך צפויים רכבים מסוימים להתייקר. בפועל, מכוניות חדשות שנמכרות בארץ מתאריך 1 באפריל 2019 והלאה כבר ייכללו בתוך נוסחת המיסוי החדשה ולכן כדאי להכיר אותה לעומק.

המשמעות הכלכלית של המס הירוק היא תוצאה של תהליכים עולמיים וחלק בלתי נפרד מהמעבר של האיחוד האירופי לשיטת מדידת פלטים מזהמים חדשה. בין היתר, התקן החדש מתיימר לבטא נתוני פליטת זיהום ותצרוכת דלק ריאליים. בעקבות השינוי מנסות הרשויות, ובהן רשות המיסים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה, לשנות גם הן את נוסחת החישוב שבגינה מקבלות מכוניות מסוימות זיכוי במס בעבור פליטת זיהום נמוכה.

כך יודעים כמה מזהמים

המכוניות שלא עומדות בקריטריונים מתייקרות מכמה סיבות. ראשית, השינוי בתקינה באירופה מוביל לנתוני זיהום רשמיים. גבוהים. שנית, נוסחת הזיהום שמעניקה את ההקלות מושפעת גם היא מהנתונים ומביאה להתייקרות של עשרות אחוזים.

צילום: Pexels

החדשות הטובות הן שההתייקרות הצפויה היא בעיקר במכוניות ששייכות לקטגוריות מיני וסופר מיני. במילים אחרות, מדובר על דגמים קטנים וזולים שרגישים לכל שינוי בנוסחה של האיחוד האירופי ושל רשויות המס. כל יתר מכוניות היוקרה או אפילו הרכבים הספורטיביים לא זכאים ממילא להטבת המס, או שההטבה הניתנת להם שולית ולכן פחות משמעותית. חוץ מזה, יש עוד כמה דרכים להמשיך לחסוך בהוצאות גם אחרי הכניסה לתוקף של "המס הירוק".

אז מה עושים? הנה כמה הצעות

נוסחת המיסוי הירוק מחמירה את הקריטריונים שבגינם אפשר לקבל זיכוי מס ועל מנת לחסוך אותה אפשר להתמקד בדגמים שממשיכים לעמוד בהם. אם בוחרים מלכתחילה דגמים חסכוניים, ידידותיים לסביבה ובעלי תקן – ניתן להמשיך וליהנות מהזיכוי. זו למעשה הדרך הזמינה ביותר להמשיך לחסוך בהוצאות ולא להרגיש את השינוי במס הירוק.

אפשרות אחרת היא לבחור בעסקאות משתלמות מול חברות ליסינג, כגון רכב 0 ק"מ. ברכבים אלו היד הראשונה היא של חברת הליסינג, אך הרכב עצמו חדש לחלוטין ומעולם לא עלה על הכביש. אם עסקאות 0 ק"מ גם מאפשרות לרכוש את הרכב בהנחה של יותר מ-14% (ירידת הערך כפי שמשוקללת במחירוני הרכב) בהשוואה למחיר אצל היבואן – הרי שמדובר בהכרח בדיל אטרקטיבי.

על אף כל האמור לעיל, המשמעות של המס הירוק לא צפויה להיות מרחיקת לכת על מכוניות משומשות. אלו היו ונותרו האופציה הכי זולה להחליף את המכונית בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. אם יודעים ספציפית מה המשפחה צריכה ואיזה דגם יענה על הדרישות באופן מקיף, מכונית משומשת גם היא אפשרות טובה לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות החיים ובלי לזהם את הסביבה.

Exit mobile version