Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה זה ביטוח סיעודי לכל החיים?

יתכן שעכשיו קשה לדמיין את זה, אבל רוב הסיכויים הם שתזדקקו לסיוע מסוים בטיפול בעצמכם בהמשך חייכם. השאלה הגדולה היא: איך תשלמו על הטיפול? קניית ביטוח סיעודי לכל החיים היא שיטה להיערך לקראת העתיד.

טיפול סיעודי מתייחס לשלל שירותים שאינם מכוסים במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי, וכולל סיוע בפעילויות יומיומיות שגרתיות, כמו רחצה, הלבשה או כניסה ויציאה מהמיטה. החלטה אם הביטוח הוא בחירה נכונה תלויה במצבכם הבריאותי ובהעדפותיכם. אבל לפני שתקנו כיסוי מתאים, כדאי שתבינו מה זה ביטוח סיעודי לכל החיים.

מה מכסה ביטוח סיעודי לכל החיים?

פוליסת ביטוח סיעודי לכל החיים מסייעת לכיסוי העלויות של טיפול סיעודי במצב רפואי כרוני, נכות או הפרעה כמו מחלת אלצהיימר. רוב הפוליסות מחזירות את עלויות טיפול שניתן במגוון מקומות, כגון:

התחשבות בעלויות הטיפול הסיעודי היא חלק חשוב בכל תכנית פיננסית ארוכת טווח, במיוחד בשנות החמישים לחיים והלאה. לחכות עד שתזדקקו לטיפול לרכישת כיסוי אינה אפשרית. לא תקבלו אישור לרכישת ביטוח אם אתם סובלים ממצב רפואי מתיש. רוב האנשים שקונים ביטוח סיעודי לכל החיים, קונים אותו בין אמצע שנות החמישים לאמצע שנות השישים לחייהם.

למה לקנות ביטוח סיעודי לכל החיים?

כמחצית מהמבוגרים בגילאי 65 מפתחים בסופו של דבר מוגבלות ויזדקקו לשירותי טיפול סיעודי. רובם יזדקקו לשירותים במשך פחות משנתיים, אבל כ-14% מהם יזדקקו לטיפול במשך יותר מחמש שנים.

צילום: יח"צ

ביטוח בריאות רגיל אינו מכסה טיפול סיעודי, וגם ביטוח בריאות ממלכתי והביטוח הלאומי אינם מספקים פתרונות מלאים. ביטוחים אלו מכסים רק שהות קצרה בבית אבות או טיפול ביתי בהגבלה כאשר אתם זקוקים לטיפול סיעודי קצר. הביטוחים אינם משלמים עבור טיפול במשמורת, שכולל פיקוח וסיוע במשימות היומיום.

אם אין לכם ביטוח סיעודי לכל החיים, תצטרכו לשלם את עלויות הטיפול בעצמכם

ניתן לקבל סיוע מסוים במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי ותשלומי המוסד לביטוח לאומי, אבל בתנאים מגבילים ביותר. לכן אנשים קונים ביטוח סיעודי לכל החיים משתי סיבות עיקריות:

  1. כדי להגן על חסכונותיהם

עלויות טיפול סיעודי יכולות לרוקן במהירות את החסכונות לגיל הפרישה, במיוחד אם יש צורך במעבר לבית אבות או למרכז דיור מוגן.

  1. כדי לקבל אפשרויות נוספות לטיפול

ככל שתוכלו להוציא יותר כסף, כך תוכלו לקבל איכות טיפול טובה יותר. אם אתם צריכים להסתמך על ביטוח הבריאות הממלכתי, הבחירות שלכם יהיו מוגבלות לבתי האבות המקבלים תשלומים מהתוכנית הממשלתית. ביטוח בריאות ממלכתי אינו משלם עבור מרכזים רבים של מגורים בסיוע.

איך קונים ביטוח סיעודי לכל החיים?

אפשר לקנות ביטוח סיעודי לכל החיים ישירות מחברת ביטוח או דרך סוכן ביטוח. יתכן שניתן יהיה לקנות פוליסת ביטוח סיעודי דרך העבודה. יש מעסיקים שמציעים אפשרויות לרכישת כיסויים מסוכני הביטוח שלהם במחירים קבוצתיים.

בדרך כלל כאשר אתם קונים כיסוי בשיטה זו, תצטרכו לענות על כמה שאלות בריאותיות, אבל יכול להיות קל יותר להיות כשיר יותר מאשר אם אתם קונים את הביטוח לבד.

Exit mobile version