Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה זה קולט דוד שמש?

קולט דוד שמש זה הוא הרכיב שאחראי למעשה על חימום המים שלכם בכל פעם שאתם רוצים להתקלח או לשטוף כלים בכיור. דוד שמש מנצל את אנרגיית השמש החזקה לצורך חימום המים בצורה אוטומטית ויעילה ביותר עבור הדייר הישראלי. קולטי דוד שמש הם הלוחות השחורים הגדולים שמותקנים בגגות בתים ובניינים, דרכם עוברים צינורות של מים שמחוממים על ידיהם. התהליך הוא כזה- קרני האור חודרות דרך משטח הקולטן, דבר שיוצר חום רב. הצינורות המחוברים בתוכו מתחממים גם הם ומחממים את המים שבתוכם.

צריך שתהיה התאמה בין גודל דוד השמש לקולט.

האפקטיביות של תפוקת מערכת דוד השמש שלכם מושפעת מכמה גורמים – הרגלי צריכת המים החמים בבית, גודלו של הדוד וכמובן איכות ויעילות הקולטנים. ככל שמשתמשים יותר בדוד המים – כלומר, ככל שיותר אנשים בבית משתמשים בכמויות גדולות יותר של מים חמים, צריך שמיכל המים של הדוד יהיה בעל נפח גדול יותר, ובכדי שהקולטן יעמוד בקצב חימום של מים חמים בכמות גדולה – צריך קולטנים בעלי תפוקת חום מרבית.

המחיר של קולטי שמש

לגבי קולטי שמש מחירים – המחיר של קולט לדוד שמש בעל נפח של 150 ליטרים יכול לנוע בין 1800 עד ל2500 שקלים. מחיר של זוג קולטנים לדוד עם אותו נפח יעלה לכם בין 2200 ל – 2700 שקלים. מה שמשפיע על המחיר זה בין היתר איכות המוצר, המותג ממנו אתם קונים, החומר – אלומיניום, ברזל או נחושת. כמובן, אתם תצטרכו לשלם גם על ההתקנה של הקולטן , וככל שהעבודה תהיה קשה ומורכבת יותר, המחיר יהיה בהתאם גבוה יותר.

דוד שמש מחיר – כל המוצר קומפלט

קודם כל לפני שאתם שולחים יד לכיס כדאי שתדעו על המקרים בהם חייבים להחליף או לתקן דוד שמש. דוד שמש מחיר יכול להיות גבוה במיוחד בהתאם לאיכות המוצר ולעבודת ההתקנה. המקרה השכיח והנפוץ ביותר הוא כאשר נוזלים מים מהדוד. מקרה נוסף שכיח לא פחות הוא החלפה של כל הסט כיוון שהוא ישן וחלוד ואי אפשר להחליף חלקים בודדים ממנו. דודים ישנים עושים קצר לרוב. אם כבר אולצתם לרכוש דוד חדש לגמרי – המחירים שלו נעים בין 2000 עד 2500 אם זה דוד בלי קולט. אם אתם קונים סט שלם יחד עם קולט אזי המחיר יכול להגיע גם ל4000 ₪ ומעלה.

 

Exit mobile version