Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה חשוב לדעת על לוגרים?

אתם צריכים לרכוש לוגר, אבל לא בטוחים מה זה בעצם אומר? ננסה לעשות קצת סדר בכתבה הבאה.

מה זה בעצם לוגר?

אוגר נתונים, או לוגר – הוא מכשיר אלקטרוני שקולט ואוסף נתונים לאורך זמן באמצעות סוגים שונים של חיישנים. הלוגר שומר את המידע כך שניתן לנתח אותו בזמן אמת, או בדיעבד. אוגר נתונים משמש למגוון רחב של תעשיות ומשרת צרכים רבים, למשל לצורכי בקרה תעשייתית אך גם לצרכים אישיים. אוגר הנתונים יכול לקלוט לפחות פרמטר אחד של יחידת מידה. כך, למשל, ניתן לנטר טמפרטורה באמצעות לוגר בעל חיישן טמפרטורה, או מתח חשמלי באמצעות חיישן מתאים.

סוגי הלוגרים הקיימים

קיימים שלושה סוגי לוגרים עיקריים בהתאם לשיטת העברת המידע שלהם:

המאפיינים הבסיסיים של של הלוגרים

יש מספר מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים איזה לוגר לרכוש, בהתאם לצרכים שלכם:

אחסון המידע על הלוגר

רוב הלוגרים שומרים את המידע באמצעות אחסון פנימי שניתן להעביר מאוחר יותר למחשב לצורך אנליזה. הזיכרון בלוגר נמדד בדרך כלל לפי יחידות מידה של קילובייטס או מגה בייטס. לוגרים שעובדים על חיבור WIFI מעבירים את המידע בזמן אמת, גם למספר מוקדים במקביל.

מערכת הפעלה

רוב הלוגרים פועלים על מערכת המבוססת על סוללה. הם צורכים מעט אנרגיה ולכן יכולים לפעול גם שעות ללא חיבור חשמלי נוסף. יחד עם זאת, מי שזקוק לניטור מידע לאורך זמן ממושך, חשוב שירכוש לוגר עם חיבור חשמלי. רוב אוגרי הנתונים מופעלים באמצעות סוללה ועובדים על זרם ישיר (DC), אך למודלים מתקדמים יותר יהיה גם חיבור חשמל (AC).

מחירי הלוגרים

טווח המחירים הוא רחב ונע בהתאם לצורכי הלקוח. ניתן לרכוש לוגרים במאות שקלים בלבד, אך מחירו של לוגר מורכב יותר יכול להגיע גם לאלפי שקלים.

Exit mobile version