Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה כדאי לבשל לילדים בחופש הגדול?

החופש הגדול כבר כאן. ואם יש דבר אחד שכל הורה יודע  – הוא שמדובר בהתמודדות מורכבת שדורשת לא מעט יצירתיות ובעיקר סבלנות. במיוחד אחרי שנגמרות הקייטנות, והגיע הזמן להתחיל לנסות ולמלא את הימים החמים והארוכים בפעילויות שיוציאו את הילדים מהבית, ויאפשרו להם ליהנות מחופש פעיל וחברתי.

אבל מעבר לתכנוני הלו"ז השונים שעומדים בפנינו כהורים לילדים בתקופה זו בשנה, ישנו גם אתגר נוסף, שעלינו להתמודד איתו – מה כדאי לבשל לילדים בעיצומו של החופש הגדול? איך יוצרים גיוון בין הארוחות השונות ואיך מקפידים שהילדים ייקבלו את כל הערכים התזונתיים השונים שעליהם לקבל בזמן הארוחה? אז במיוחד בשבילכם ההורים – הנה כמה טיפים לבישול בחופש הגדול לילדים.

התאימו את הארוחה בהתאם לפעילות היומית

איך שלא תסתכלו על זה, ישנו הבדל מהותי בין יום בבריכה, לבין יום בילוי בג'ימבורי. שתי הפעילויות הללו ידאגו לעייף את ילדכם, אבל כל פעילות בצורה שונה. יום כיף בבריכה תחת השמש, ידרוש ממכם לבשל ארוחה מלאת נוזלים וחלבונים, כדי להחזיר לגוף נוזלים ואנרגיה חיונית שהילדים יזדקקו לה לאחר הבילוי.

בין אם מדובר באבטיח טעים, טרי ומרענן או במתכונים עם חזה עוף שיכול להכיל גם את החלבונים וגם את הנוזלים החיונים לילדכם אחרי יום עמוס במשחקי בריכה.

צילום: Pixabay

מתכונים עם חזה עוף יכולים גם להתאים לאחר יום מלא בפעילות בהצגה או בג'ימבורי (במילים אחרות, במקומות סגורים יותר), או אפשר לשלב גם אופציה קלה יותר כמו כריך חביתה וגבינה. כך או כך, חשוב להבין למה הילדים שלכם זקוקים לאחר יום שלם של פעילות, ואילו מאכלים יכולים להיות טובים, משביעים ומזינים עבורם.

נסו להביא אוכל מהבית

כפי שכבר ציינו, ימי החופש הגדול הם ימים גדושים בלא מעט פעילות מחוץ לבית. ולעיתים הדבר גורם לנו, כהורים, לוותר ולקנות את האוכל בחוץ. אבל האמת היא, שאם יש לכם זמן ואפשרות, כדאי לנסות ולהכין את האוכל מראש בבית ולקחת אותו איתכם.

הרי במקומות רבים בחוץ, אין לכם דרך באמת לדעת מה מכניסים לאוכל של הילדים שלכם, מה הם הערכים התזונתיים שהם מקבלים ואם בכלל מדובר במקום הגייני ונקי.

לכן, אם אתם רוצים לוודא שהילדים שלכם אוכלים אוכל טרי ומזין, הכי טוב להכין מראש כריכים, ירקות ופירות שונים שאפשר יהיה לקחת איתכם למהלך היום וכך לדעת בדיוק מה הילדים אוכלים. בנוסף, מדובר גם בחיסכון כספי לא קטן (נתון קריטי בתקופת בחופש הגדול).

Exit mobile version