Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה כדאי לעשות כשיש זמן פנוי?

בעולם המודרני והמהיר זמן פנוי הוא מצרך נדיר, ואם כבר זכיתם בו כדאי יהיה להשתמש בו בתבונה. לפניכם מספר הצעות מעשירות ומהנות למצות את הזמן הפנוי שלכם בדרך מיטבית.

לקרוא ספר טוב

זמן פנוי הוא הזדמנות לניתוק מכל הסחות הדעת הטכנולוגיות, ההודעות וההתראות הקופצות, שיחות הטלפון והדאגות. והדרך הטובה ביותר להתנתק היא להתחבר אל עולם רוחני-פנימי ועשיר, שבאופן טבעי וללא מאמץ מעודד להפעיל את הדמיון ולצלול פנימה אל דימויים, מילים, מטבעות לשון, רעיונות ומחשבות. הדרך הטובה ביותר להסיח את עצמכם מההמולה שם בחוץ לא מצריכה חיבור לרשת האינטרנט או לטכנולוגיה אלא רק ספר לשעות הפנאי שיעשיר את עולמכם ויעניק לכם נחת.

להאזין למוזיקה אהובה

מוזיקה טובה היא כמו עיסוי לאוזניים, מרגיעה את הנפש, מעלה זיכרונות ומרוממת את הנפש. אפשר להאזין למוזיקה תוך כדי תנועה – בזמן עשייה של פעולה החוזרת על עצמה כמו בישול, ניקוי וסידור או תוך כדי הליכה בבית או בחוץ. אפשר לשמוע מוזיקה כאשר אתם מנותקים מהרשת (על ידי ספריית ההורדות בטלפון או דרך מכשיר ישן) או לחילופין אפשר לשוטט באחד מישומוני המוזיקה המובילים כמו יוטיוב או ספוטיפיי ולהרכיב רשימות השמעה על פי נושאים: רגשות ותחושות, סגנונות מוסיקליים, עשורים, אמנים, מקצבים ומטרות – מוזיקה לספורט, מוזיקה לרגיעה, מוזיקה לישיבה בים ומוזיקה לריקודים.

צילום: depositphotos

להזיז את הגוף

בשונה המעבר – סדר היום של האדם העובד מורכב משעות רבות של ישיבה מול מחשב, דבר שבאופן טבעי מקטין את התנועה הטבעית ו"מכווץ" את הגוף. מבלי לשים לב אנשים הופכים לכפופים יותר, כואבים יותר וגם עייפים יותר. כדי לאזן את המצב מומלץ להרבות בתנועה, סטטית או דינמית, מתיחות של מספר דקות ביום העבודה יפיגו את המתח, תרגילי עיניים יטיבו עם הראייה ועם תחושת העייפות וכאבי הראש שנובעים מהצורך להיות מרוכז מול מסך מספר רב של שעות, הליכה בקצב נעים מסייעת לחילוף חומרים טוב יותר ותורמת לתחושה של איזון, ואם היא נעשית באוויר הפתוח – הרווחתם כפליים – גם חשיפה לשמש וגם אפשרות ליהנות ממשב רוח רענן. הרבו בתנועה לא רק בשעות הפנאי – ותהנו מיתרונותיה הרבים.

לצחוק בקול גדול

הצחוק טוב לבריאות ולמערכת החיסונית שלנו, שכן בזכותו המוח מפריש שלושה הורמוניים שחיוניים לתפקודו התקין –הורמון הדופמין, שידוע גם כהורמון האהבה, הורמון הסרוטונין, שאחראי למצב רוח, תחושת ההנעה הפנימית והקשרים בין הסינפסות השונות וכן הורמון האנדורפין, שתורם אף הוא למצב רוח חיובי ולתחושת נינוחות ואף נקרא גם "סם האושר". אם יש לכם כמה דקות פנויות ביום או אולי אפילו שעה, קראו ספר מצחיק, האזינו לבדיחה טובה או צפו בסרט שטותי, שיפיג את החרדות ויביא להנאה מרובה. צחקו יותר מיום ליום וצחקו כל יום ותזכו בבריאות טובה!

Exit mobile version