Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה עדיף הנדסאי תעשייה וניהול או תואר כלכלה וניהול?

מתלבטים בין לימודי הנדסאי תעשייה וניהול לבין לימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול? האם עדיף לכם להשקיע ארבע שנים בלימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול או שעדיף ללמוד כשנתיים ולצאת עם תואר מבוקש ויוקרתי כהנדסאי תעשייה וניהול?

ובכן, לא מעט אנשים מתלבטים בין שני מסלולי הלימוד לכן כדאי להבין מהם ההבדלים בין שני התארים ומהם היתרונות והחסרונות של כל מסלול לימודים.

תואר ראשון או תואר הנדסאי

אמנם, תואר ראשון בכלכלה וניהול נחשב ליוקרתי, זהו מסלול לימודים מבוקש ופופולרי. כדי לקבל תואר ראשון בכלכלה וניהול עליכם ללמוד כ-4 שנים באחת האוניברסיטאות או המכללות. התואר מתאים בעיקר לאנשים בעלי רקע ריאלי כיוון שיש לא מעט קורסי חובה בתחומי ידע ריאליים כמו כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, שיטות מחקר וכדומה. תוכנית הלימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול מקיפה ומעמיקה יותר, ויש תכנים רבים הנוגעים תחומי ידע מעולמות שונים, למשל משאבי אנוש, תעשייה, ניהול, כלכלה, חשבונאות, מיסוי, ייעוץ ארגוני ועוד.

במסלול ללימודי תעשייה וניהול לתואר הנדסאי עליכם להשקיע כשנה וחצי עד שנתיים בלבד, יש אפשרות ללמוד גם במסלול ערב ולעבוד תוך כדי הלימודים. למעשה, במסלול הלימודים לתואר הנדסאי לומדים רק קורסים הכרחיים ורלוונטיים לעבודה עצמה, ומטרת הלימודים היא להכשיר את הסטודנטים להשתלבות מהירה בשוק העבודה. לכן, במסגרת הלימודים לתואר הנדסאי מתמקדים במקצועות כגון כלכלה, חקר ביצועים, מדעי ההתנהגות, שיטות ניהול, ניהול ייצור, לוגיסטיקה, סטטיסטיקה, ניהול פרויקטים וכדומה.

משך הלימודים

כדי לקבל תואר הנדסאי עליכם ללמוד בין שנה וחצי לשנתיים, בהתאם לתוכנית הלימודים ובית הספר בו בחרתם ללמוד. כאמור, יש גם אפשרות ללמוד במסלול ערב וכך אתם יכולים לעבוד במקביל ולהתפרנס. הלימודים לתואר ראשון בכלכלה וניהול נחשבים לתובעניים יותר, הם נמשכים בין 3 ל-4 שנים, ולרוב לא תוכלו לעבוד במקביל ללימודים.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה לתואר הנדסאי קלים יותר, לא חייבים חמש יחידות מתמטיקה כדי להתקבל ללימודים, ויש גם אפשרות ללמוד במכינה טכנולוגית כדי להתקבל למסלול הלימודים. כדי להתקבל ללימודי הנדסאי תעשייה וניהול עליכם להציג תעודת בגרות מלאה, יש אפשרות להתקבל ללימודים גם עם תעודת בגרות חלקית כל עוד יש לכם ציון עובר ב-3 יח"ל מתמטיקה, 3 יח"ל אנגלית ו-2 יח"ל בעברית. אם אתם מעל גיל 35 תנאי הקבלה נוחים יותר ותוכלו להתקבל גם ללא בגרויות.

כדי להתקבל לתואר ראשון בכלכלה וניהול עליכם להציג ציון משוקלל גבוה של תעודת הבגרות והפסיכומטרי, יש תחרות גבוהה בין המועמדים לכן תנאי הקבלה מחמירים יותר.

אפשרויות תעסוקה

למרות שתואר ראשון נחשב ליוקרתי יותר, השוק צמא להנדסאי תעשייה וניהול בגלל הידע העדכני שלהם והניסיון המעשי שבוגרי מסלול הלימודים רכשו במהלך הלימודים. לכן, אם אתם מעוניינים להשתלב בקלות בשוק העבודה כנראה שעדיף לכם ללמוד הנדסאי תעשייה וניהול, אך עליכם לבחור היטב את בית ספר להנדסאים, ועדיף ללמוד במקום המציע התמחות בלוגיסטיקה וקורס ניהול פרויקטים PMO.

Exit mobile version