Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה עושים עם אזרחות פורטוגלית

אלפי ישראלים כבר הספיקו להגיש בקשה ואף לקבל אזרחות פורטוגלית. למותר לציין כי הזכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית אינם חייבים להתגורר בפורטוגל ובוודאי שאין הם צריכים לוותר על האזרחות הישראלית. מרבית הזכאים אכן אינם מבקשים להתגורר בפורטוגל, שכנתה של ספרד. לפיכך, עולה השאלה, מה בעצם עושים עם אותה אזרחות פורטוגלית. מכיוון שלוקח זמן (בסביבות שנתיים בקירוב) לעבור את תהליך אישור האזרחות, נסביר מדוע כה רבים מעוניינים בכך.

זכויות סוציאליות ללא חובת מגורים בפורטוגל

על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית, יש צורך להסדיר עם קהילת יהודי פורטוגל קבלת אישורים מתאימים. אלה אישורים שמוכיחים זיקה לפורטוגל, של ימי הגירוש לפני כ-500 שנה. כלומר, הוכחת זיקה למשפחה יהודית ממגורשי המדינה מאפשרת קבלת אזרחות בתנאים מקלים. מהם אותם תנאים מקלים: ראשית אין צורך ללמוד את השפה. שנית, לא חייבים להתגורר במדינה ובנוסף גם אין חייבים בהכרח להשקיע כספים בפורטוגל. לעומת זאת, מותר, אך לא חייבים להתגורר בפורטוגל כל פרק זמן שרוצים. זאת ועוד, מכיוון שמדובר בחלק מהאיחוד האירופי, למעשה האזרחות מאפשרת מעבר חופשי לכל מדינה ממדינות אירופה. אפשר לבקר, לעבוד או ללמוד באין ספור מדינות, מוסדות לימוד, דתיים או לא דתיים. ניתן לשהות ביבשת לא כתיירים אלא כאזרחים. וכאזרחים, ניתן לקבל את כל הזכויות הסוציאליות.

ליסבון. צילום: פראנק נורמברגר

הקמת עסקים ויזמות אישית

לא פשוט לישראלים לקדם עסקים או להרים מיזמים שונים, מחוץ לישראל. אין זה עניין של אנטישמיות דווקא כי אם הקלות מיוחדות הניתנות לאזרחים. לכן, מי שעבר את כברת הדרך וקיבל אזרחות פורטוגלית, מקבל נקודת יתרון משמעותית בכל הקשור עם הקמת עסק או עבודה.

על סמך האזרחות, אפשר להקים עסק באירופה, ניתן לקבל הלוואות מקומיות לעסקים, משכנתאות עסקיות. ניתן בצורה כזאת להשתתף במכרזים שונים, הפתוחים רק בפני אזרח. האפשרות להשתלב בכלכלה המקומית, ללמוד ולרכוש השכלה מהווים סיבות מרכזיות לבקשות האזרחות. אך אלה לא הסיבות היחידות.

רילוקיישן בקלות

בעלי דרכון נוסף מוצאים עצמם בעמדת יתרון, גם בפיתוח מקצועי והשתלבות ברילוקיישן. דרכון אירופאי מאפשר להשתלב בעבודה זמנית או קבוע, באירופה או מחוצה לה (למשל בארה"ב). בעלי משרות בהייטק או בעלי תפקידים שונים שרוצים להצליח בחו"ל מוצאים את הדרכון הזר כמועיל עד מאוד. עם זאת, זה עדיין לא הכל.

אפילו לטייל קל יותר בעולם ללא גבולות

התייר הישראלי, מי שרוצה לחקור תרבויות שונות או להתחקות אחר קהילות יהודיות נושנות, מוצא עצמו תחת מגבלות שונות. חובבי טיולים, צלמים, הרפתקנים ואחרים מוצאים גם הם יתרון עצום בדרכון דר. בעלי דרכון של מדינה מוכרת באירופה זכאים לבקר כמעט בכל מדינה, ללא קושי. בין המדינות השונות ישנם גבולות פתוחים. אפשר להגיע לכל מקום בגלובוס, ללא עיכובים, לרוב ללא שום ויזה או תחת ויזה אלקטרונית קלה להנפקה אונליין.

Exit mobile version