Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה צריך לבדוק כשרוכשים דירה מקבלן? אלו הדברים שחשוב שתוודאו מראש

אם הגעתם לקריאת שורות אלו, הרי שככל הנראה הבנתם שאין כמו רכישה של דירה מקבלן חדשה לגמרי, ושהדבר עדיף על גבי רכישת דירה מיד שנייה. היכולת שלכם לשלוט על איך הדירה תיראה, העובדה שמעולם לא גרו בה ופשוט להתחיל מחדש, אלו יתרונות שערכם לא יסולא בפז. ועדיין, על מנת שאכן תהיה זו חוויה חיובית, ללא שום עוגמת נפש מיותרת והוצאות כלכליות לא צפויות, חשוב מאוד שתבדקו מספר דברים במהלך הדרך. הנה סקירה של החשובים שבהם.

 

בררו לעומק לגבי הקבלן המיועד

גם אם כבר התחלתם לברר את כל הפרטים הכלכליים החשובים לגבי העיסקה הגדולה של חייכם, כמו ביצוע סקר לגבי ריבית ממוצעת משכנתא או למידה של מה זה בדיוק מדד תשומות בנייה,  אל תתחייבו להסכם כזה או אחר אל מול הקבלן לפני שאתם בודקים מי בדיוק נמצא מולכם. לעיתים היזם הוא גם הקבלן ובמקרים רבים מדובר בשתי ישויות נפרדות לחלוטין. בדקו מול מי מתבצעת העסקה ובררו פרטים אודות החברה ואילו פרויקטים היא כבר ביצעה או מבצעת בזמן אמת.

 

באמצעות עורך הדין שלכם תוכלו לברר גם את הסטטוס המשפטי של הקבלן ושחלילה הוא לא נמצא בתהליכי פשיטת רגל. וודאו היטב גם מהן הערובות המוצעות עבור הכספים שתשלמו על הנכס המדובר, האם קיימת ערבות קבלן, ערבות חברת ביטוח או במקרה הטוב יותר, ערבות בנקאית.

 

דירה מקבלן – שימו לב להסכם הרכישה

הסכם הרכישה אמור לסכם את העיסקה כולה, מיהם הצדדים המעורבים בעיסקה, מהו מיקום הנכס והמפרט הטכני בו, מה יהיה קצב ההתקדמות של השלבים השונים בכל הקשור להעברת התשלומים וקבלת המפתחות, מה קורה במקרה של איחור בכניסה לדירה ועוד. חשוב מאוד שלא תחתמו על הסכם הרכישה מול הקבלן מבלי להיות מלווים בעורך דין מטעמכם. אומנם ככל הנראה כבר תשלמו לא מעט כספים לעורך הדין של הקבלן והדבר עשוי להרתיע אתכם, אך דעו כי רק עורך דין מטעמכם ידע לייצג אתכם על הצד הטוב ביותר, להסביר לכם את כל הסעיפים עליהם אתם חתומים וידע לתת ביטוי לדברים החשובים מבחינתכם.

 

הסעיפים החשובים ביותר בהסכם הרכישה כוללים את פירוט סוג הערבויות, מפרט הדירה, הסכמות לגבי איחור במסירת הנכס, אפשרויות לשינויים, זהות הקבלנים ואנשי המקצוע שיבצעו את הפרויקט, מה המחיר הסופי של הדירה (לעיתים מדובר בערך "חמקמק" שלו תוספות שונות), האם המחיר כולל פיתוח (למשל, גינה) או תוספות מיוחדות (מטבח, מזגן).

בדיקות שחשוב לבצע לפני הכניסה לדירה

כאשר אתם נכנסים לדירה חדשה מקבלן, אתם מצפים שהכל יהיה מושלם מבחינת סטנדרטים. על מנת אכן להבטיח זאת, רגע לפני שתקבלו את המפתחות ותיכנסו לדירה החדשה שלכם, הקפידו להזמין מהנדס בדק בית מטעמכם על מנת שזה יבדוק את כל הדירה ויקבע האם ישנם ליקויים שונים שכדאי לבקש עבורם תיקונים כבר עכשיו. רכישה של דירה מקבלן מיד ראשונה אמורה לזכות אתכם בתקופת אחריות של מספר שנים, כך שלפני האכלוס זוהי נקודת הזמן הטובה ביותר לבצע את הבדיקות, אך לפי החוק תוכלו לעשות זאת גם לאחר מכן.

הליקויים יכולים להיות אסתטיים בלבד או חלילה מבניים (קירות עקומים, גודל חדרים שאינו מתיישר עם התוכנית האדריכלית, בעיות ריצוף, תשתית ועוד), אך בכל מקרה הקבלן מחוייב לטפל בהם, דבר שחשוב שיופיע גם כן בחוזה באופן ברור.

 

 

 

Exit mobile version