Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה צריך לדעת על החזר מס

פקודת מס הכנסה בהתאם לנוסח החדש שלה לשנת תשכ"א 1961 קובעת כי כל הכנסה של אזרח ישראלי חייבת במס, בין אם מדובר על הכנסה שנוצרה בארץ ובין אם מדובר על הכנסה שנוצרה בחול וכן, בין אם מדובר על הכנסה של תושב חוץ אשר נוצרה בישראל. ישנן דרגות מיסוי, הקלות מיסוי ולא פעם גם גביית יתר של מיסוי. בכדי להבין את כל מה שקשור להחזר מס לרבות החזר מס שלילי, חשוב להבין את תחום המיסוי בישראל בכלל.

מי זכאי להחזר מס?

לא מעט אנשים תוהים האם הם זכאים להחזר מס. ישנם לא מעט שכירים ועצמאיים בישראל שזכאים להחזר מס. המס בישראל מחושב בעצם באופן שנתי על שערוך של כלל ההכנסות השנתיות שייווצרו לאדם בשנת המס. אולם למעשה, המעסיק יתבצע על ידי המעסיק בכל חודש, כך שרק בסוף שנת המס האדם יוכל לדעת בצורה חד משמעית כמה האדם היה צריך לשלם באמת. לא פעם יש פער בין הסכום שהוא היה צריך לשלם באמת לבין הסכום שהוא שילם. כאשר הסכום שהוא שילם גבוה יותר ממה שהיה צריך לשלם, מגיע לו החזר מס ממס הכנסה.

מעבר לכך, ישנן הקלות שונות אשר מעניקות לקבוצות שונות באוכלוסייה זכויות למיסוי מופחת כגון: אדם שמתגורר ביישובי ספר או בעיירות פתיח, אדם שהוא עולה חדש, הורה לילד שיש לו בעיות רפואיות, חייל משוחרר ועוד. מעסיק שאיננו מודע להקלות המס שיש לאדם, לא פעם יגבה ממנו מס גבוה מכפי שהוא צריך לשלם. לכן, גם במקרה הזה ייווצר מצב שלאדם מגיע החזר מס שכן, הוא היה צריך לשלם מס מופחת ובפועל שילם יותר.

כמו כן, ישנם אנשים שיש להם כמה מקורות הכנסה בשנת מס. מס הכנסה שמוטל על כל מקור הכנסה הוא לא תמיד זהה ועל כן, שעיר שיש לו הכנסה ביותר ממקור עבודה אחד, יכול לבקש אישור הנוגע לכל מה שקשור לתיאום מס. אם הוא לא עשה תיאום מס בשנת המס, לא פעם יגיע לו החזר מס בגין תשלום מס גבוה יותר מכפי שהיה צריך לשלם.

כיצד מקבלים החזר מס?

קודם כל חשוב לדעת שאפשר לקבל החזר מס עד שש שנים אחורה. בכדי לקבל את ההחזר המדובר חשוב לפנות לפקיד השומה שמצוי באזור המגורים שלכם ולבקש את הטופס הרלוונטי לצורך הגשת בקשה להחזר מס. אל הטופס יש לצרף את טפסי ה106מכל מקומות העבודה הרלוונטיים לשנת המס עבורה מוגשת הבקשה וכן יש לצרף אישורים או מסמכים רלוונטיים שמוכיחים מדוע מגיע לכם החזר מס. אם אתם תוהים תוך כמה זמן מקבלים החזר מס, הרי שזה תלוי בעיקר בכמה מהר תגישו את הבקשה והאם תדרשו לחזור על הבקשה כי לא מילאתם אותה נכון או כי חסרים לכם מסמכים.

עצמאי שכיר מאפשרים לכם להגיש בקשה להחזר מס בקלות, בנוחות, במהירות וביעילות.

Exit mobile version