Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה קורה כאשר שוללים רישיון לחולי אפילפסיה

יש כמה מחלות שחייבו לפי חוק במעקב צמוד ובשלילת רישיון כאשר יש בעיה שמונעת מהחולים בהן לנהוג. כדי לקבוע אם זה אכן מסוכן מפנים את הנהגים למרב"ד, ורק שם קובעים אם לשלול רישיון בשל כך, כמו לחולי אפילפסיה. לא תמיד זה מוצדק לשלול רישיון זה ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה כיצד להינצל מהגזירה הזאת כאשר מקבלים זימון לבדיקה כזאת.

רישיון נהיגה לחולי אפילפסיה

מחלת אפילפסיה נחשבת למחלה קשה אולם רב הנסתר בה על הגלוי והיא גם בהחלט מאפשרת לאנשים לנהוג ברכב למרות שהם חולים בה. הנהגים שלוקים באפילפסיה חייבים לעמוד בתנאים מאוד נוקשים של תדירות התקפים, של לפחות הפסקה של שנה מההתקף האחרון ויש לו מעקב קבוע על ידי נוירולוג ובדיקות EEG תקינה. הרישיון יינתן לרכב פרטי וציבורי. מי שקיבל רק התקף אחד ללא אבחון ברור של המחלה ועבר זמן מאז ההתקף יקבל רישיון לרכב הפרטי. רישיון נהיגה ציבורי יינתן למי שעומד בתנאים מחמירים וחייבים לקבל תרופות ולעבור כמה שנים טובות מאז ההתקף האחרון. עם זאת, לא יינתן רישיון נהיגה באוטובוס לחולי אפילפסיה.

עדכונים הכרחיים למרב"ד

עו"ד ניר שלום. צילום: יחצ

כל מי שנוצר אצלו צורך בדיווח ובעדכן של משרד הרישוי על מצבו מגיע בסופו של דבר למכון הרפואי לבטיחות בדרכים באמצעות זימון. הזימון נועד לבדוק את מצבו הרפואי שמדווח בדרך כלל על ידי הרופא האישי של הנהג. זהו נוהל שמחויב על פי חוק ואי אפשר להימנע ממנו או לעקוף אותו, משום שכל פגם או בעיה עלולים לפגום בכשירות הנהג ושיקול דעתו על ההגה. אפילפסיה היא מטבע הדברים בעיה רפואית שמחייבת דיווח בגלל ההתקפים הלא צפויים. עם זאת, זוהי מחלה מאוד לא צפויה והיא מתחלקת לכמה סוגים, כאשר בכמה מהם אפשר לשלוט ובאחרים לא. אם אפשר להוכיח ששולטים בהתקפים ועונים לקריטריונים המתאימים אפשר בעזרת ליווי של עורך דין לתעבורה להצליח לקבל את הרישיון בחזרה או למנוע שלילה.

ייעוץ משפטי מונע אי נוחות

כדי לא להגיע למצב שבו אתם מאבדים רישיון נהיגה שנחוץ לכם גם לצורכי עבודה והתניידות ממקום למקום, ודאו שאתם מקבלים ייעוץ וליווי משפטי שיעשה את הצעדים הנכונים כדי למנוע זאת. יש מסמכים רפואיים ואישורים שונים שיש לאסוף כדי להוכיח זאת ורק עורך דין לתעבורה יוכל להנחות אתכם כמו שצריך כדי לאסוף אותם. המסמכים צריכים להוכיח שאתם לוקחים תרופות וההתקפים בשליטה וגם קרו במרווחי זמן רחוקים בעבר. כך שגם אם יקרה מצב שבו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יחליט לשלול לכם את הרישיון בגלל אי כשירות לנהיגה עורך הדין יוכל ללוות את התהליך, להגיש ערר או להציג בוועדה הרפואית אילו ליקויים בהליכי השלילה גרמו להם לקבוע זאת למרות חוות דעת רפואית מוסמכת של רופא אשר קבע שאתם יכולים לנהוג.

הבחירה הנכונה בעורך דין לתעבורה

בחירת עורך הדין לתעבורה משנה את התמונה

עורך דין לתעבורה שיש לו ניסיון והוא מכיר את כל ההליכים ואת האנשים שיש לפנות אליהם כדי להשיג את התוצאה הרצויה ללקוחות שלו. הבחירה בעורך דין כזה יכולה להיות ההבדל שבין רישיון נהיגה לשלילתו, ולכן אם אתם חולים באפילפסיה חיוני מאוד לבחור נכון. המרב"ד יכול להפחיד ולהרתיע אנשים אבל אם עושים זאת נכון ובליווי משפטי מעולה הסיכוי שלכם להחזיק ברישיון הנהיגה שלכם עולה משמעותית, ומפחית גם את עוגמת הנפש שנלווית לכל התהליך. עורך דין לתעבורה שמייצג נהגים כבר שנים ברציפות יכול להתמודד עם כל הקשיים שאתם לא תוכלו להתמודד אתם לבד. במרב"ד הם יקדמו עבורכם את ההליכים על בסיס היכרות שלהם עם הנהלים מקרוב.

 

המאמר נכתב ע״י עו״ד תעבורה ניר שלום  077-9976882

 

Exit mobile version