Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מה תפקידו של עורך דין צבאי?

אין אדם שלא נתקל מעולם בצירוף המילים עורך דין צבאי, אולם מעטים באמת יודעים מה הם תחומי אחריותו ומה הוא עושה בפועל. עורך דין צבאי זהו שם לא רשמי לעורך דין שמטפל בבעיות משפטיות שנוגעות לחיילים בעת שירותם הצבאי. השירות הצבאי הוא שלב מאתגר ומורכב בחייהם של רבים, ורבים מרגישים שהמערכת לא רואה אותם, מפספסת אותם, לא מעניקה להם את הזכויות שמגיעות להם ובמקרים קיצוניים אפילו גורמת להם לעוול.

חייל פשוט לא מסוגל לעמוד ולתבוע את המערכת הצבאית כולה ולכן במקרים רבים יש צורך באדם פרטי שייצג אותו מל המנגנון הצבאי העצום. עורך הדין הצבאי מכיר את המערכת ואת החוק ולכן יודע איך להתנהל מולם.

באילו תחומים עוסק עורך דין צבאי?

עורך דין צבאי יכול לעסוק במגוון תחומים הקשורים לשירות הצבאי כמו אי מילוי זכויות שמגיעות לחיילים, תביעות שונות במקרים של התעללות, הגשת בקשות וערעורים שונים על קביעות צה"ליות דוגמת שינוי הפרופיל ועוד.

תחום נוסף שעורך דין צבאי יכול לעסוק בו הוא ההכרה באנשים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי כנכי צה"ל. זהו תהליך ארוך ומלא בפרוצדורות רפואיות וביורוקרטיות, ועורך דין צבאי יכול לעזור לעבור את הדרך בליווי והכוונה יעילים ומדויקים יותר.

עורכי דין צבאיים יכולים לעזור בהכרה בנכות ופגיעות שאינן פיזיות כמו פגיעות נפשיות ופוסט טראומה מאירועים שונים שהתרחשו בתקופת הצבא, בעיקר בקרב לוחמים.

canva
מה עורך דין צבאי נותן?

עורך דין צבאי מכיר היטב את המערכת הצבאית ואת הגופים השונים שיכולים להיות מעורבים בתביעה, כמו למשל משרד הביטחון, הוא בקי בנבכי החוק ויודע כיצד עובדות המערכות הממשלתיות ואיך מתנהלות תביעות מול הצבא. לכן, הוא ידע באופן הטוב ביותר איך נכון להתנהל במהלך תביעה מול הצבא ובאילו אמצעים וסעיפים בחוק כדאי להשתמש.

בנוסף, המערכת הצבאית מורכבת ומסורבלת וההתנהלות מולה יכולה להיות מתישה אף יותר. גם מי שהתנהל בבתי משפט בעבר לא ידע איך נכון ובטוח להתנהל בתביעה מול הגוף הגדול והמורכב ביותר במדינה- צה"ל, ועלול לבזבז זמן רב בטרטורים בין מקומות שונים, הגשה של מסמכים חסרים ועוד. עורך דין צבאי שמכיר את התנהלות המערכת ידע לעזור ולקצר את זמני ההמתנה, המעבר בין גורמים שונים והתהליכים למינימום האפשרי ובכך להגיע לתוצאה צודקת במשפט בזמן קצר ככל האפשר.

לסיכום

עורך דין צבאי יכול לעזור לחיילים שסובלים בעת שירותם הצבאי ממפקדים מתעללים, לחיילים בודדים שלא מקבלים את כל מה שמגיע להם, לנכי צה"ל, למי שמעוניין להעלות את הפרופיל שלו ועוד- לכל מי שנדרש לעזרה משפטית בהתנהלות מול המערכת הצבאית.

לעורך הדין הצבאי יתרונות שאין לעורכי דין רגילים כמו הכרת ההתנהלות המשפטית של המערכת הצבאית וניסיון עבר בהתמודדות מולה, מה שיכול להקל ולהאיץ משמעותית את ההליך המשפטי.

לייעוץ עם עורך דין צבאי לחצו כאן

Exit mobile version