Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מוזיאונים יוצאי דופן באירופה

אירופה עמוסה במוזיאונים, המספרים לרוב את סיפורה של העיר או השל מדינה בה הם נמצאים, את סיפורה של תקופה או ז'אנר מסוימים באמנות, מוזיאונים המציגים בפני המבקרים בהם יצירות או מיצגים טעוני משמעות, ועוד. ניתן למצוא באירופה גם לא מעט "מוזיאוני-נושא", אשר אך מעט שונים מאלו "הקלאסיים" שאנו מכירים, ומהווים אטרקציה נפלאה בעיקר למשפחות עם ילדים – אך לא רק.

מתכננים חופשה באירופה בקרוב? כבר חושבים על רכישת כרטיס טיסה, ביטוח נסיעות ועל אילו מוזיאונים יוצאי דופן תוכלו למצוא באירופה? הנה סקירה קצרה עליהם:

מוזיאון הכישוף – בקורנוול שבבריטניה נמצא מוזיאון מכושף מיוחד במינו. המוזיאון, שנפתח לראשונה בשנת 1951 באי מאן, ועבר בשנת 1960 לקורנוול, לוקח את המבקרים בו למסע שכולו קסם, ומציג בפניהם אוספים עשירים ומרהיבים של מוצגים בתחום הקוסמות והכישוף. ניתן לראות בו בובות כישוף, לבוש של מכשפות, חרבות קוסמים ועוד.

מוזיאון הפשיעה של ימי הביניים – אם אתם נמצאים בחלקה הדרומי של גרמניה, באזור בוואריה, תמצאו שם מוזיאון שכדאי לעצור בו. הוא נמצא בעיירה רוטנברג אוב דר טאובר, בתוך מבנה עתיק. בעת הביקור בו תוכלו ללמוד לא מעט על האופן שבו התמודדו המקומיים עם הפשיעה, עם התנהגויות שאינן הולמות וגם על הצדק, כפי שנוסח בתקופת ימי הביניים. זהו מוזיאון בן 4 קומות, המציג, בין היתר, גם את כלי העינויים שהיו מקובלים באותם ימים.

מוזיאון הילדות – בעיר אדינבורו שבסקוטלנד נמצא מוזיאון ילדות מקסים, המתמקד באספקטים שונים של הילדות, ולא רק באספקט הצפוי של הצעצועים. קיים בו אוסף מרהיב של למעלה מ-2,000 בגדי ילדים, אוסף של עשרות אלפי ספרי ילדים וגם תצוגה המוקדשת כולה לתקופת בית הספר, וכוללת ילקוטים, לוחות צפחה ועוד. המבקרים יכולים לצפות, בנוסף לכך, גם בתצוגה אחרת המתמקדת בחיי היום יום ומציגה אריזות של מזון תינוקות, עריסות, עגלות ועוד וכן ליהנות מתצוגות מתחלפות בנושאים שונים.

צילום: שאטרסטוק

מוזיאון השוקולד – את המוזיאון הזה לא תרצו לפספס. בברצלונה נמצא מוזיאון שוקולד מרהיב, הנחשב לאחד המובילים בתחומו. אפשר ללמוד, בעת הסיור בו, על אופן הכנת השוקולד וגם לטעום כמובן את השוקולדים השונים המיוצרים במקום. במוזיאון ישנם מספר אגפים, כאשר כל אחד מהם מוקדש להיבט אחר בתחום. ישנם אגפים המתמקדים בהיסטוריה של השוקולד, אחרים נותנים דגש על הפן התרבותי. יש אגף המתמקד בתזונה וישנה גם תצוגה מיוחדת במינה של פסלי שוקולד מרהיבים. גולת הכותרת: אגף המוקדש כולו לפסלי שוקולד המייצגים אתרים מפורסמים בעיר, כמו סגרדה פמילייה המפורסמת ועוד.

מוזיאון האופנה – חובבי האופנה והבגדים בכלל ימצאו את המוזיאון הזה כמרתק במיוחד. מוזיאון האופנה שבבאת', בריטניה, מציג את ההיסטוריה העשירה, הצבעונית והייחודית של האופנה. קיימים בו אוספי בגדים מרשימים, והוא נמצא בתוך מבנה יפהפה מסוף המאה ה-18, היכן שנהגו לערוך התכנסויות חברתיות. ניתן למצוא במוזיאון למעלה מ-150 בובות, המציגות פריטי לבוש שונים וסגנונות אופנה שהיו מקובלים מסוף המאה ה-16 ועד ימינו. תמצאו בו גם פריטים עתיקים מאד כמו כפפות משנת 1600 וחולצות רקומות, וכמובן פריטים עדכניים ועכשוויים יותר.

מוזיאון תיבות הנגינה – מוזיאון זה, אשר נמצא בעיר אוטרכט, הולנד, הוא מוזיאון מוסיקלי במיוחד. מוצגות בו תיבות נגינה מסוגים שונים, אורגני רחוב, כלי נגינה מכניים וגם צעצועים מנגנים. יש בו פריטים עתיקים וגם פריטים ישנים, והוא נהדר למשפחות עם ילדים. אפשר להצטרף לסיורים במוזיאון (המועברים בשפה האנגלית או ההולנדית) וכמובן לצפות בהדגמות השונות על כלי הנגינה ואף להתנסות על כמה מהם.

המוזיאון לאמנויות דקורטיביות – בפריז, העיר הגדולה, באגף הצפוני מערבי של מוזיאון הלובר המפורסם, נמצא המוזיאון לאמנויות דקורטיביות, שבו למעלה מ-150,000 פריטים שונים הקשורים לחיי היום יום: כלי קרמיקה וזכוכית, ריהוט, כלי פורצלן, כלי בית, שטיחים, פריטי אמנות ועוד. הפריטים כולם מסודרים באופן כרונולוגי, החל מימי הביניים ועד לימינו ואפשר לעקוב, בזכותם, אחר ההתפתחות בתחום העיצוב ואחר הפיתוחים הרבים שנוספו לחיינו במרוצת השנים. במקום עצמו ישנם שני מוזיאונים נוספים: האחד מוקדש כולו לטקסטיל ולאופנה, והשני מתמקד בפרסום, ומציג כרזות, פרסומות ואלמנטים פרסומיים נוספים.

Exit mobile version