Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מיפן לרמת הגולן

"חוקים נועדו כדי להפר אותם"' אמר הגנרל האמריקאי המעוטר דאגלס מקארתור, מי שהיה אחד האסטרטגים הטובים בהיסטוריה והצעיר ביותר אי פעם שקיבל דרגת גנרל בצבא ארה"ב והוביל את הניצחונות של כוחות הברית במאבקים הקשים מול האימפריה היפנית במלחמת העולם השנייה.
בקיץ החם של שנת 1941 איחד מקארתור חמישה עשר אלף חיילים אמריקאים עם שישים וחמישה אלף תושבים פיליפינים שמעולם לא חוו קרב אל מול מצור קשה של היפנים בחצי האי באטאן וחווה כישלון חרוץ בסיומו ברח לאוסטרליה ונשא את הנאום החשוב "I shall return" .

ארבע שנים מאוחר יותר מילא מקארתור את הבטחתו וקיסר יפן נכנע אישית על סיפון אוניית המערכה מיזורי בעוד מקארתור מונה למושלה הצבאי של יפן.

ילדי טאוב מקארתור

גם חוקי משפחת טאוב נועדו על מנת להפר אותם. חוק היסוד קבע כי לא יוצאים לחופשה עם הצעירים בחודש אוגוסט. ובכל זאת מסתבר כי בעוד הקייטנות הסתיימו הילדים נשארו וכך רמסנו את החוקים של עצמנו ברגל גסה ויצאנו לדרך בניגוד מוחלט להיגיון הסובר כי שילוב של מספר לא קטן של ילדים מלאי תאבון וחסרי מעש בחופשה מאונס הכוללת נסיעה ארוכה, אל מחוז לא ידוע, בשיא אוגוסט המהביל וללא תכנון אסטרטגי של לו"ז מבצעי לא יכול להסתיים בטוב קרי הוא לא יועיל למצב הרוח המשפחתי, גם לא לחשבון הבנק ובכלל לא בטוח שנישאר בחיים.

"הקייטנות הסתיימו והילדים נשארו". גנרל מקארתור .זה שניצח.

בקיץ המהביל של שנת 2019 איחדנו כוחות אל מול מצור קשה של חמשת ילדינו שמעולם לא חוו מרות הורית רצינית בכפר עין קינייא ברמת הגולן וחווינו כישלון חרוץ בסיומו נמלטנו בעור שינינו אל המזגן שברכב בדרך למודיעין רבתי ונשאנו את הנאום החשוב "הפעם האחרונה שאנחנו לוקחים אתכם לטיול".

ארבע שעות מאוחר יותר כולל מאבקי כוח מתוקשרים על מקומות הישיבה ברכב, ויכוחים על סוג המוסיקה ברדיו דיסק, חיסול בולמוסי של ממתקים וזעקות רעב לא נרשמה שום כניעה. והילדים מונו לשליטים.

היה שלב שבו המשפחה הדרוזית הנחמדה שבחרה לתומה בצימר בסמוך אלינו מבלי לדעת עד כמה מר גורלם הסתכלה על חמשת הקופים ששחררנו וראיתי בעיניים שלהם שהם מתלבטים בין האופציה של החזרתם לכלובים\ תלונה לפקחים של שמורות הטבע  או לחלופין דילול אוכלוסייה. אומר זאת כך יונית בין החוויה בצפון למילה חופשה אין לא דבר ולא חצי דבר.

Exit mobile version