Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מיתוג עסקים – קטנים מול גדולים

אחד הדברים שמאפיינים את עידן הפרסום הנוכחי, קשור לשינוי תפישה בכול הנוגע למיתוג עסקים קטנים. עד לפני כמה שנים היה נהוג לחשוב שרק עסקים גדולים צרכים (ואף יכולים מבחינה כלכלית) לפנות אל משרד פרסום, וזאת כי רק היקף מכירות גדול מצדיק את ההשקעה, ולו כי ההשקעה הינה גדולה ומחייבת, כך שכל עוד מדובר בעסק קטן, הרי שמראש הוא לא חלק מהסיפור, ולו כי חסרים לו האמצעים הכספיים. האומנם? רחוק מלהיות מדויק!

ביצה ותרנגולת – ביקוש והיצע

כיום פני הדברים שונים לגמרי, כיום כל עסק מבין שאין זה משנה אם הוא גדול או קטן, וזאת כי שורת הכלים הדיגיטליים מאוד פשוטים ויעילים, כך שגם עסק קטן יכול להרשות לעצמו להיעזר בהם, ואף יכול ללמוד לתפעל לבד כלי כזה או אחר. כמו כן, כיוון שהביקוש לשיווק אינטרנטי פרש כנפיים, הביקוש הוליד היענות מרבית, וכידוע – ככול שיש יותר היענות המחירים יותר נוחים וכך גם הפתרונות התפתחו להיות הרבה יותר נגישים.

 מענה אישי

משרד פרסום ינהל עבורכם גם את הפעילות ברשתות החברתיות. צילום: pixabay

אם נחדד את הדברים, נוסיף שכיום יש פתרונות ייעודיים עבור עסקים קטנים, כך שמיתוג עסקי חכם מראש יפנה את הלקוח אל עבר ההליך השיווקי הנכון ביותר עבורו, וכאן באמת נגענו במהות ההצלחה – מיתוג עסקים צריך להיות אישי – פרי צרכי הלקוח, יכולות הלקוח, יעדי הלקח, קהלי יעד של הלקוח וכדומה, ועל כן לפני שבוחרים במיתוג הנכון ביותר, יש להכיר את שלל האופציות, החידושים, הטכניקות ותתי האופציות והשילובים, וזאת על מנת לקבל החלטה נבונה עבור כל לקוח, בין אם הוא גדול או קטן.

הצד השני של המטבע

לצד העובדה שכיום מיתוג עסקים רלוונטי הן עבור עסקים גדולים והן עבור עסקים קטנים, יש לציין שגם מהצד השני של המטבע פני הדברים שווים, כלומר כיום החברות השונות יודעות שהן יכולות להיעזר הן בחברות מיתוג קטנות והן בחברות מיתוג גדולות, וזאת כי במקרה זה הגודל כלל לא קובע, ולו כי ההבטחה להצלחה תלויה בהתאמה נכונה. מכאן שכל חברה (בין אם היא קטנה או גדולה) צריכה לדעת לבחון מהי המומחיות של אותה חברת שיווק, אלו אנשי צוות היא מעסיקה, מהו ה"אני מאמין שלה", כיצד היא בונה את הליך המיתוג אל מול צרכי ומאפייני הלקוח, מהי ההתמחות שלה וכמובן מהו הרזומה שלה.

שורה תחתונה – עלות

כיוון שאנו מדברים על מיתוג עסקים קטנים וגדולים כאן בארץ, היכן שהישראלי הממוצע אינו מתבייש להגיע לשורה התחתונה – כמה עולה כל דבר? נעצור ונציין שטעות לחשוב שפנייה אל חברת מיתוג עסקים גדולה תהווה בחירה יותר זולה (או ההיפך), וזאת כי הכול תלוי במוניטין (אחרת ניתן להוציא סכום גדול ולא ליהנות משום הכנסה), בהליך המיתוג הנבחר, בגובה העלויות, בהתמחות.. ולא מעט גם ביצירתיות.

Exit mobile version