Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מי פטור מראיון בשגרירות ארה"ב?

העיר הגדולה, ניו יורק, מושכת אתכם? רוצים לקחת פסק זמן של כמה שבועות ולבקר בפארקים הלאומיים המטריפים של ארצות הברית? ומה לגבי לאס וגאס הצבעונית והתוססת, או אולי החלק הדרומי והייחודי של ארצות הברית – מיסיסיפי, צפון קרוליינה ומדינות דרומיות נוספות? אך לא משנה מתי אתם רוצים להגיע לארצות הברית וגם כמה זמן אתם מתכננים לשהות בה, עליכם לדאוג להוציא ויזה לארצות הברית או לוודא כי הוויזה ברשותכם עודנה בתוקף.

ההבדלים בין הוצאת ויזה חדשה לחידוש ויזה לארה"ב

בין אם זו הוצאת ויזה חדשה או אולי חידוש ויזה לארה"ב, חשוב להבין את ההבדלים שבין שתי האפשרויות האלו. עד לשנת 2005 הנפיקה שגרירות ארצות הברית ויזות לכל החיים. כלומר, אלה שהוציאו את הוויזה לא נדרשו לחדשה אם רצו לשוב לארצות הברית לביקורים נוספים בעתיד ויכלו להסתמך על אותה וויזה שקיבלו לראשונה. בשנת 2004 החליט הממשל האמריקאי לשנות את התנאים ולהנפיק ויזה לתקופה מקסימאלית של 10 שנים. המשמעות בפועל היא כי בתום אותה תקופה, יש להגיש בקשה לחידוש הוויזה. הוויזה הניתנת איננה לכל החיים, ואם חלפו 10 שנים מרגע הוצאתה (ולא משנה אם וכמה נוצלה) יש לפנות לשגרירות ארצות הברית על מנת להנפיק חדשה. הוצאת ויזה חדשה, בדיוק כמו חידושה, נדרשת מכל מי שמעולם לא הוציא ויזה לארצות הברית. ההליך עצמו זהה ברובו, אם כי – ושלא כמו חידוש ויזה לארצות הברית – מצריך גם ריאיון בשגרירות עצמה.

הקריטריונים לפטור מראיון בשגרירות ארה"ב

Make your trip great again. צילום: Shutterstock

על הזכאים לקבלת פטור מראיון בשגרירות ארה"ב לעמוד בתנאים הבאים: מי שבעבר הייתה לו ויזה לארה"ב, זכאי לפטור מראיון –

כדאי וחשוב לדעת

ישנו אמנם פטור מראיון בכל המצבים המוזכרים מעלה, אך כן יש צורך במילוי טופס הבקשה לוויזה – טופס DS160, וברישום למערכת שירות המשלוחים של השגרירות. יש צורך בתשלום האגרה לוויזה  ומסירת כל המסמכים הרלוונטיים לשגרירות עצמה. המסמכים הנדרשים בעת חידוש הוויזה זהים לאלה הנדרשים בעת הבקשה להוצאת ויזה בפעם הראשונה: מסמכים המעידים על הצורך בחזרה לארץ (בין אם בשל לימודים, עבודה, טיפול רפואי או כל סיבה אחרת), אישור לרישום שירות המשלוחים וקבלה בגין התשלום עבור הוויזה וכן טופס הבקשה. לכל אלה יש לצרף את הדרכון, כולל הדרכון הישן שבו הופיע הוויזה הקודמת (אם מאז הוא חודש) וכן תמונה.

אלו אשר אינם עומדים בכל הדרישות לחידוש הוויזה יתבקשו להגיע לריאיון בשגרירות וההליך ייעשה בדיוק כפי שמתבקשים לבצעו המעוניינים בוויזה בפעם הראשונה. יש לשים לב למלא את כל הטפסים כהלכה, ואם מוזמנים לשגרירות – לענות על השאלות באופן ברור ואמין.

ניתן כיום להיעזר בחברות המציעות סיוע בהוצאת ויזה חדשה או בחידושה של וויזה לארצות הברית, מה שהופך את ההליך לפשוט ומהיר הרבה יותר. הדבר יכול לסייע הן לכל אלו המעוניינים להוציא ויזת תייר רגילה והן למעוניינים בהוצאת וויזות אחרות.

Exit mobile version