Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מכבי תל אביב כדורסל: עוד ערב חלומי ביד אליהו (בסדר, היכל מנורה, נודניקים…)

היכל מנורה מבטחים יד אליהו
ההתרגשות בסביבת ההיכל מזכירה את השנים הטובות שכבר כמעט שכחנו. צילום: מנחם הבר

 

כתב: מנחם הבר

עוד ערב חמישי מעניין של כדורסל איכותי לפניי, אני נכנס למכונית, ומכוון את הwaze. הכיוון – היכל הספורט יד אליהו (כן אני יודע שזה נקרא "מנורה מבטחים", אבל בשביל הנוסטלגיה זה בסדר).

הערב מגיעה להיכל ארמאני מילאנו, אז בשביל להיכנס קצת לאווירה במכונית מה עושים? שומעים פרשנויות וראיונות ברדיו, אבל מה לעשות שאין שום תחנה בישראל שמשדרת ברדיו את המשחק? הפתרון הוא להתחבר ל-Pre Game של ערוץ הספורט ולשמוע את הכל ב-Bluetooth, זה עושה את העבודה יופי.

הנסיעה זורמת ואני מתחיל להגיע לאזור יד אליהו. בשלב הזה כבר לא צריך רדיו, הבלאגן מסביב כבר מכניס אותי לאווירת המשחק. אני קופץ קפיצה קטנה לאזור הקופות רק כדי להרגיש ולחוש את מחירי הכרטיסים, ורק כשאתה שומע את מחירי הספסרים אתה מבין שאנחנו באמת נמצאים שוב בעונה גדולה של מכבי, לאחר הרבה שנים משמימות.

מכבי תל אביב מנצחת את ארמני מילאנו ביד אליהו. ואל תגידו לי "היכל מנורה". צילום: מנחם הבר

נכנס להיכל ורוכש נקניקיה בלחמניה וכוס קולה כמיטב המסורת (בחיי, אפילו לנקניקיה יש טעם יותר טעים העונה) וממשיך בדרכי על מנת לתפוס את מקומי הקבוע בשער 9, לא לפני שאני נתקל במאות אוהדי מכבי מארגון THE GATE שנמצאים באמצע ההקפה המסורתית שלהם סביב השערים לפני המשחק על מנת להטריף את הקהל והשחקנים. מה שבטוח שאת העבודה שלהם הם עושים, ובגדול, העונה. האווירה בהיכל פשוט מחשמלת.

הצגת שחקנים מרשימה שכוללת סרטון מוטיבציה שמטריף את השחקנים והקהל. "חייבים לשמור על מאזן נקי מהפסדים בבית" קורא הכרוז שי סידי, "ולעלות למאזן 0-10 בהיכל", הוא לא שוכח להדגיש. מחיאות כפיים וטקס לשחקן מכבי בעונה שעברה מייקל רול שמשחק העונה במילאנו, את ההמנון הלאומי ניגן הגיטריסט אבי סינגולדה, והנה יוצאים לדרך.

רבע ראשון לא טוב של מכבי, ורק בהמשך לקראת סוף המחצית הראשונה, עם עזרה של הקהל, המשחק התחיל להיות שקול ומכבי ירדה למחצית בפיגור נקודה.

לא כולם יודעים, אבל אחת המסורות המיוחדת בהיכל היא במחצית המשחק כשמאות אוהדים מתאספים לתפילת ערבית משותפת ליד שער 11, שותים משהו וחוזרים לעוד 20 דקות של קרב חפירות.

עם החזרה למחצית, אוהדי מכבי מראים שהם גם יודעים לפרגן ללואיס סקולה אגדת כדורסל אירופאית, כנראה בהצגה האחרונה שלו בהיכל. הבן אדם נושק לגיל 40, ובהחלט מגיע לו שאפו, אבל בסך הכל ערב חלש שלו הסתיים עם 4 נקודות. בין לבין, המסכים בהיכל מתמקדים במועמד כחול לבן לראשות הממשלה רא"ל במיל' בני גנץ שקפץ גם הוא לראות את ההצגה, משום מה הוא זוכה לשריקות בוז, נראה לי פשוט אוהדי ספורט בישראל לא מחבבים פוליטיקאים.

מאות אוהדים מתפללים ערבים במחצית. צילום: מנחם הבר
עדיין ללא הפסד בית העונה. צילום: מנחם הבר

ובחזרה למשחק הצמוד. שלישיית המחץ של מכבי העונה – ווילבקין, דורסי והאנטר – השתלטו על הרבע הרביעי ושיתקו את שחקני מילאנו עם הגנה מעולה. בסופו של דבר מכבי מנצחת 63-69 ועולה למאזן מושלם 0-10 העונה בבית.

בשבוע הבא נוסעת הקבוצה למינכן לעוד קרב של ממש, ובסוף החודש תגיע ריאל מדריד הגדולה לקרב ראש בראש עם מכבי על המקום השני בטבלת היורוליג. בשורה התחתונה הערב, משחק הגנה טוב של מכבי יחד עם ערב נוראי מהעונשין ופחות מ-50 אחוזי קליעה, אבל חשוב לנצח גם משחקים כאלו.

בלטו במכבי ווילבקין 22 נק' , האנטר עם דאבל דאבל 14 נק' ו-14 ריב', דורסי 13 נק', במילאנו – סאייקס עם 11 נק' ונדוביץ עם 10 נק'.

בדרך לחניה שמעתי כבר אוהדים לוחשים את המושגים "פיינל פור", ו"הצלבה" שכבר הספקנו לשכוח ב-6 השנים האחרונות. האם לא מוקדם עדיין? נחכה ונראה, שבת שלום!

Exit mobile version