Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מכשירי שמיעה – כמה חשוב לקרוא את האותיות הקטנות

בכל מוצר שאנחנו קונים, יש את מה שמכונה האותיות הגדולות ויש את האותיות הקטנות. האותיות הגדולות זה הכותרות המפוצצות, אלה שמספרות לנו כמה המוצר איכותי וטוב, כמה פונקציות יש לו, עד כמה הוא יכול להיות יעיל עבורנו וכדומה. האותיות הקטנות הן אלה שמלמדות אותנו על תנאי הרכישה והשירות של המוצר או במילים אחרות, מה יהיה מצבנו אם המוצר יתקלקל ואל מי עלינו לפנות.

מכשירי שמיעה אינם שונים במובן הזה מכל מוצר אחר. גם על האריזה שלהם נוכל לקרוא אותיות גדולות שמלמדות אותנו על איכות המכשיר, כמה הוא מתקדם וטוב, וכן נוכל לקרוא אותיות קטנות שילמדו אותנו מה אנחנו אמורים לקבל מבחינת אופי השירות במקום, למה אנחנו יכולים לצפות אם המכשיר יתקלקל או כל דבר אחר.

ההבדל בין מכשירי שמיעה למכשירים אחרים הוא, אם המכשיר הזה מתקלקל או נהרס, לא רק ששגרת היום שלנו נפגמת ולא רק שאיכות חיינו תיפגע אלא כל התפקוד היומיומי שלנו יינזק. בין אם זה בבית, בין אם זה בעבודה, עם חברים ובני משפחה וכדומה. לכן במקרה של מכשירי שמיעה יש חשיבות גדולה יותר לאותיות הקטנות מאשר בלא מעט מוצרים ומכשירים אחרים שאנחנו צורכים.

לפני שנסביר כמה דברים על האותיות הקטנות של מכשירי שמיעה, חשוב להדגיש, במקרים רבים אנחנו נרכוש את המכשיר באמצעות ביטוחים משלימים של קופת חולים, ביטוח פרטי ולא פעם גם באמצעות קצבאות שונות של ביטוח לאומי. לכן גם ההסדרים הם אחרים ולא פעם הם עובדים לטובתנו ובכל זאת, חשוב לדעת מה מכון השמיעה בו אנחנו רוכשים את המכשיר מציע לנו ואיזו אחריות יש לו כלפי המוצר שאנחנו רוכשים אצלו.

על מה להסתכל באותיות הקטנות

ראשית, חשוב לדעת מי היבואן של המכשיר, מי היצרן, וכיצד ניתן לפנות אליהם. שאלת היבואן והיצרן חשובה, גם בשביל לדעת האם ניתן למצוא רכיבים של המכשיר בארץ. אם לא נוכל לעשות זאת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם מכשיר מקולקל ללא אפשרות תיקון או עם מכשיר שאנחנו נדרשים להמתין עד שהיבואן יזמין את הרכיבים השונים מחו"ל.

שנית, יש לבחון מה האחריות שאנחנו מקבלים על המכשיר ולכמה זמן. האם האחריות כוללת את כל הרכיבים, האם היא כוללת החלפה שלהם, שירות עד הבית, מה בדיוק כוללת האחריות וכיצד היא משרתת אותנו.

שלוש, צריך לבחון האם האחריות כוללת אפשרות לקבל מכשיר חלופי במקרה של תקלה והאם אנחנו יכולים לבצע טרייד אין על מכשירים ישנים.

ארבע, חשוב מאוד לוודא באילו תנאים עובד המכשיר, מה מותר ומה אסור, כל דבר שיכול לעזור לנו לתחזק ולשמור את המכשיר כמה שיותר זמן.

חמש, האותיות הקטנות ילמדו אותנו גם על תנאי החלפה ושדרוג עתידיים של המכשיר.

מכשיר שמיעה.תמונה באדיבות: pixabay

 

 

 

Exit mobile version