Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ממיר מתח DC-DC

ממירי מתח DC-DC הם למעשה מעגלים אלקטרוניים שתפקידם להמיר מתח DC מסוים למתח DC אחר. בעוד שבממיר ליניארי (מייצב מתח) אפשר רק להוריד ולהפחית את המתח החשמלי, בממיר מסוג, זה ניתן להעלות או להוריד את המתח החשמלי לתחום מתחים רחב, וזאת תוך נצילות גבוהה יחסית.

מוצר נפוץ במוצרי אלקטרוניקה

מאז ומעולם בכל מוצרי האלקטרוניקה שולבו ממירי מתח במעגלים האלקטרוניים כדי לשרת ולספק מתח חשמלי בהספק הנדרש לרכיבים שונים על המעגל. הרכיבים האלקטרוניים השונים במעגל דורשים מתח מסוים כדי לפעול ולספק את הדרישות של המוצר המסוים, בהתאם למאפיינים שנקבעו. יש שימוש נרחב לממירי מתח DC-DC במוצרי צריכה רבים, במכשור ובציוד רפואי, בתחום התקשורת, בציוד צבאי, בתעשיית החלל והרכב ובמגוון רחב של תעשיות נוספות.

ברוב המקרים ממיר מתח (DC DC CONVERTER) מיועד לעבודה בתנאים קיצוניים, למשל בתעשיית החלל והתעופה, וכן בתעשיית מוצרי ביטחון. הממירים נדרשים לפעול היטב וללא תקלות גם כאשר המכשיר עצמו פועל בטמפרטורה קיצונית, תוך כדי טלטולים ותנועה, עם קפיצות מתח רבות, רעש סביבתי ולעתים אפילו בתנאי קרינה. לכן, אין להקל ראש כאשר רוכשים ממירי מתח DC-DC, יש לרכוש את הממירים רק מחברה אמינה ומוכרת המתכננת ומייצרת ממירי מתח למגוון אפליקציות ושימושים, עם אפשרות לתכנון ממיר מתח בהתאמה מושלמת לצרכי הלקוח ומאפייני המכשיר אותו מפתחים.

ממירי מתח DC DC  זעירים

צילום: באדיבות pixabay

בתעשייה המודרנית גובר הביקוש לממירי מתח DC-DC זעירים, אמינים ועמידים. ממיר מתח קטן מאפשר לחברות לפתח מוצרים קטנים ואיכותיים יותר, במיוחד כאשר הדרישה היא לתכנון מוצר חדש בו קיימת מגבלת שטח לצפיפות הספק, כאשר הדור החדש של ממירי מתח מספקים עמידות גבוהה ונצילות גבוהה משמעותית לעומת מוצרים מהדור הקודם. ישנם ממירי מתח חדשים המגיעים לנצילות גבוהה בשיעור 92%.

ניתן לרכוש ממירי מתח המגיעים בקופסת מתכת, הממיר מסוגל לעבוד ללא תקלות גם בעומס מלא, כאשר הקירור מבוסס על אוויר חופשי, והממיר מסוגל לפעול במגוון מתחי כניסה ולספק את מתח היציאה הנדרש לרכיבים במעגל האלקטרוני. כך לדוגמה בתעשיית התקשורת יש דרישה גבוהה לממירי מתח DC DC במידות זעירות המסוגלים לפעול באמינות גם בתנאים קיצוניים, ללא צורך בקירור מיוחד, ותוך כדי טלטול המכשיר.

הגנות בממיר מתח

ממירי מתח מהדור החדש מצוידים בהגנות שונות כדי להבטיח פעולה תקינה של המעגל האלקטרוני והמכשיר. הממיר מיוצר עם או ללא בידוד כניסה, כיום נהוג לשווק ממירי מתח ללא בידוד בכניסה מאחר ויש בידוד כבר בכניסה למכשיר עצמו ועל גבי המעגל האלקטרוני. חשוב לדעת כי ממיר מתח DC-DC מציע ביצועים מרהיבים במהירות תגובה קצרה במיוחד לשינויים בעומס, וזאת ללא שינוי במתח ה-DC המסופק לרכיבים השונים במעגל האלקטרוני, תוך יעילות ונצילות גבוהה במיוחד בהמרה גבוהה.

Exit mobile version