Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ממיר wiegand – מהו ומה השימושים העיקריים שלו?

מחפש מידע על ממיר וויגנד? רוצה לדעת כיצד הממיר עובד ומהם השימושים העיקריים שלו? מחפש ממיר WIEGAND איכותי לחיבור קורא כרטיסים מגנטיים או קורא כרטיס קרבה בטכנולוגיית RFID?

ההיסטוריה של אפקט וויגנד

ממיר WIEGAND מבוסס על אפקט וויגנד שהתגלה על ידי מהנדס גרמני בשם ג'ון ר. וויגנד. האפקט הייחודי התגלה בשנות ה-70 של המאה הקודמת על ידי המהנדס שהחל את דרכו כמוזיקאי. ג'ון וויגנד עבר מגרמניה לארצות הברית בשנות ה-30 כדי ללמוד לנגן בפסנתר בבית ספר מפורסם למוזיקה בניו יורק (ג'וליארד), ולאחר שהוכשר כמהנדס הכישורים המוזיקליים שלו סייעו לו להבחין, וליתר דיוק לשמוע, את השינויים המתרחשים כאשר חוטים מתמגנטים, וכך התגלה לעולם אפקט הוויגנד.

גילוי האפקט אפשר למהנדס ולשותפו העסקי מילטון ווילינסקי לפתח כרטיס ייעודי למערכות בקרת כניסה המבוססות על חוטי וויגנד. הכרטיס החדש כלל שתי שורות נפרדות של חוטים וכאשר הכרטיס הועבר מעל שדה מגנטי נוצרו יציאות מתח שונות ביחס לאות החשמלי. הטכנולוגיה החדשנית נכנסה לשימוש בתעשייה קוראי הכרטיסים והטכנולוגיה משמשת אותנו עד עצם היום הזה, אך במהלך השנים חלו בה שיפורים שונים.

תקשורת וויגנד מבוססת מאז ועד היום על תקשורת של שני גידים בלבד, ומאחר וקשה לכתוב מחדש את הכרטיס, הטכנולוגיה אומצה בחום ונחשבת לפתרון מושלם ואיכותי למערכות זיהוי ובקרה. חשוב לציין כי במערכות הזיהוי והבקרה יש לחבר את קורא הכרטיסים לבקר הכניסה, והתקשורת מבוססת על פרוטוקול מסוג וויגנד באמצעותה ניתן להמיר את התקשורת לרשת IP/TCP או לתקשורת מסוג אחר כמו 232RS.

שימושים נפוצים בממירי וויגנד

ממירים בטכנולוגיית וויגנד היו בשימוש נרחב בשנות ה-80, הטכנולוגיה החדשנית זכתה לפופולריות רבה בגלל היתרונות מול הטכנולוגיות הקיימות דאז. עיקר השימוש בממירי וויגנד הוא במערכות בקרה וזיהוי. בכרטיס וויגנד יש שני גידים, אלו חוטי חשמל הנקראים 0 DATA  ו-1 DATA, או בקיצור 0D ו-D1.

בתקשורת וויגנד סטנדרטית עוברים 26 ביטים כאשר לא כל הביטים משמשים להעברת מידע בינארי בין המכשירים והציוד ההיקפי, חלק מהביטים מיועדים לבדיקת תקינות של הפרוטוקול.

כיום, משמשים ממירי WIEGAND בעיקר במערכות כניסה ובקרה המבוססות על מחשבים, אלו ממירים חכמים המסוגלים לבצע המרה של המידע מתקשורת וויגנד לרשת IP/TCP. הממירים החכמים והאיכותיים מבטיחים אמינות גבוהה והמחירים שלהם זולים יחסית. את ממיר הוויגנד אפשר לחבר לקורא כרטיסים מגנטי, למגוון עצום של קוראי קרבה, והממיר משמש להעברת הנתונים דרך הרשת וישירות לתוכנה המותקנת במחשב. כך מבצעים אימות של הנתונים וניתן לתת הרשאה למערכת בקרת כניסה כדי לפתוח את הדלת או השער.

ממירי WIEGAND, מערכות זיהוי ובקרה, חיישני טמפרטורה וממירי תקשורת נוספים כדאי להזמין רק מחברת IDP. החברה המובילה הוקמה בשנת 1994 ומייבאת, מפתחת ומשווקת מוצרי זיהוי אלקטרוניים חכמים, אמינים ומתקדמים.

Exit mobile version