Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מנשא אופניים – פיתרון מושלם לטיולים משפחתיים

טיולי אופניים משפחתיים הם חוויה אדירה, שיכולה להפוך למסורת של ממש. מנשא אופניים איכותי יכול לפשט את הנושא ולייעל את הארגון לפני היציאה ולקראת החזרה.

אהרן הוא אבא לשלושה ילדים, כבר מגיל צעיר הוא לימד אותם לרכב על אופניים מתוך מחשבה שיום יבוא וכולם יצאו יחד לטיולים על שני גלגלים. "אני חושב שהרכיבה על אופניים היא ספורט אידאלי", אומר אהרן. "יש בזה שילוב מושלם של אימון גופני, היכרות עם איזורים חדשים, וכאשר עושים את זה בקבוצה, נוסף גם אלמנט של גיבוש שהופך את כל מי שלוקחים חלק בעניין לדבוקה אחת".

אהרן רוכב על אופניים כבר מגיל צעיר וכאשר הפך בעצמו לאב רק חיכה לרגע שתהיה לו האפשרות לצאת עם ילדיו לטיולי אופניים. "אשתי בהתחלה לא הייתה בעניין", הוא מספר. "היא לא באה מתחום הרכיבה, ותמיד נראה לה מאוד מסורבל להעמיס את האופניים על הרכב ולפרוק אותן ביעד. כאשר הילדים שלנו היו כבר בגיל שאפשר להרכיב אותם על כסא מיוחד, רכשתי מנשא אופניים איכותי מאוד, כזה שפשוט להעמיס ולהוריד ממנו את האופניים. בנוסף, רכשתי לאשתי אופניים חדשות ועל האופניים שלי התקנתי כסא לילד. הגעתי הביתה והיא הייתה מופתעת מאוד. ישר יצאנו עם הילד הקטם לטיול והרגשנו שזו חוויה מגבשת ומאחדת. ככה החלטנו להפוך את טיולי האופניים לפעילות משפחתית". 

כאשר הגיע ילד נוסף, אהרן התקין מושב גם על האופניים של אשתו. "העובדה שהיה לנו מנשא לאופניים איפשרה לנו לצאת לטיולים גם בסופי שבוע", הוא מספר. "פשוט היינו מעלים את האופניים על המנשא ויוצאים. חרשנו ככה חלקים גדולים בארץ, יחד עם הילדים. זה היה פשוט תענוג". 

אהרן רכש מנשא לאופניים שיכול להכיל 5 זוגות. "היום לכל אחד מהילדים שלנו יש אופניים משלו", מספר אהרן. "יחד עם האופניים של אשתי ושלי, אנחנו מגיעים לכמות המקסימלית שהמנשא יכול לשאת. הילדים שלי נדבקו בג'וק הזה של רכיבה על האופניים וכעת בסופי שבוע הם אחראיים על תכנון המסלולים, ואשתי ואני אחראים על הכיבוד. זו חלוקה שהופכת את כולנו לשותפים בתכנון של הטיול. אני חושב שאלו רגעים שכל אחד מאיתנו יזכור למשך כל חייו ואני שמח שהצלחנו לשלב ספורט שאני אוהב בשגרת היום יום המשפחתית שלנו".

לדברי אהרן, משפחות נוספות הצטרפו אליהם לאורך הזמן. "כשרכשנו מנשא לאופניים היינו המשפחה היחידה בשכונה שיצאה לבילוי בסגנון. מאז הדברים השתנו ולאט לאט הצטרפו אלינו עוד משפחות מהשכונה. זה מדהים לראות עד כמה ספורט יכול לחבר בין אנשים. כל אחד מביא אוכל, בוחרים יחד מסלולים ובשורה התחתונה נוצרה מעין קבוצה ששיש לאנשים המרכיבים אותה מכנה משותף רחב מאוד. השייכות הזו וההנאה מהטיולים גורמת לנו להיפגש שוב ושוב". 

 

Exit mobile version