Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מסחר עצמאי בבורסה: כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, פלטפורמות המסחר המקוונות התקדמו רבות, ואנשים רבים מחליטים לוותר על שירותי הבנקים או בתי ההשקעות בתור מנהלי הכספים שלהם, ומתחילים ללמוד לסחור עצמאית בארץ או בחו"ל. בדרך זו, כל אדם נמצא בשליטה מלאה על כספו, והוא האחראי הבלעדי שמחליט איפה להשקיע את הכסף, כיצד לפזר אותו ומתי להשקיע אותו. רוצים לדעת איך לעשות מסחר עצמאי בבורסה? כל הפרטים במאמר הבא.

איך מתחילים מסחר עצמאי בבורסה

תחילה, כדאי מאוד ללמוד ולהכיר היטב את שוק ההון ורק לאחר מכן להתחיל לסחור. לאחר מכן, צריך לפתוח חשבון אצל בית השקעות, בנק או חבר בבורסה. פתיחת חשבון הבנק נעשית באמצעות אתרי האינטרנט של חברות אלו תוך עמידה בפרמטרים וסטנדרטים שהחברה מבקשת.

לאחר פתיחת החשבון, הסוחר מקבל שם משתמש וסיסמא לאחת מפלטפורמות המסחר הקיימות, ואליה הוא נרשם ומתחיל לסחור. את הסחר הוא יכול לעשות בהתאם לסכום שהפקיד בחשבונו ולתנאים הספציפיים של אותה מערכת. את המסחר אפשר לעשות מהנייד, מהמחשב או מהטאבלט.

כמה כסף צריך להשקיע

לא לכל האנשים יש את היכולות להשקיע סכומים גדולים בבורסה, בטח שלא בהתחלה. למי שמעוניין לעשות מסחר עצמאי בבורסה, יכול להתחיל בהשקעה של כמה מאות שקלים כל חודש, ובהמשך להגדיל את הסכום. עם זאת, במידה וסכום ההשקעה נמוך יחסית, הרווח או ההפסד יהיו בהתאם.

צילום: pixabay

ביצוע פעולות במסחר עצמאי בבורסה

לאחר שפתחתם חשבון אצל חבר בבורסה, כל הפעולות אותן תבצעו בניירות הערך בהם אתם משקיעים, יעשו באמצעות אותו חבר בורסה. הוא האחראי על העברת הוראות המכירה והקנייה של ניירות הערך. אתם נכנסים לפלטפורמת המסחר שבחרתם לעבוד דרכה, בוחרים בפקודה אותה אתם רוצים לבצע על ניירות הערך ומאשרים.

למי זה מתאים

מסחר עצמאי בבורסה יכול להתאים לכל מי שמוכן להשקיע זמן למידה על עולם ההשקעות ועל המסחר בבורסה, ולהיות מעודכן באופן שוטף על הנעשה בשוק. מצד אחד, סוחר עצמאי צריך להיות בעל מהירות תגובה מהירה, ומצד שני, הוא צריך ללמוד להיות סבלני משום ששינויים רבים מידי עלולים לפגוע בתשואה של תיק ההשקעות שלו. בסופו של דבר, כל אדם שמעוניין להיות בעל השליטה המלאה על הכספים שלו ומוכן להשקיע בכך (ולא רק בפן הכלכלי) – מסחר עצמאי בבורסה יכול להתאים לו.

באיזו פלטפורמת מסחר כדאי לבחור

כלי העבודה החשוב ביותר של הסוחרים היא מערכת המסחר בה הם משתמשים, ולכן חשוב לבחור בקפידה אחת כזו שאכן תוביל אתכם לתשואות נאות. חשוב להתאים את המערכת לצרכים האישיים שלכם ולאיזה מטרות יעד כלכליות אתם מכוונים. כך למשל, מערכת המסחר של טריידסטיישן היא מערכת מבין הפופולאריות ביותר בשוק העולמי ובישראל. המערכת משתמשת בכלי ניתוח מעולים שמזהה הזדמנויות מסחר, שימוש בגרפים ויזואליים מעולים ובעלת היסטוריית מידע ענקית שמאפשרת לסוחרים לבחור אסטרטגיה נכונה עבורם.

ידע הוא כוח

כשאתם בוחרים לעשות מסחר עצמאי בבורסה, אתם מפתחים את הידע והכוח הכלכלי שלכם בלי שהוא יתבזבז על אנשים אחרים שעושים כסף על חשבונכם. יש סיבה מאוד ברורה לכך שהאנשים העשירים ביותר בעולם הם הבעלים של עצמם ולא עובדים תחת אנשים אחרים. תהיו אחראים על כספכם בצורה נבונה ואחראית, תלמדו את השוק ותרוויחו מכל הבחינות.

Exit mobile version