Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מעצבים את המשרד ושומרים על הסביבה

משרד מעוצב הוא אחד המרכיבים הראשוניים של כל משרד שמכבד את עצמו, ומעוניין להתקדם ולהתפתח. במאמר שלפניכם תוכלו ללמוד כיצד ניתן לעצב את המשרד, מבלי לפגוע בסביבה.

כיצד לעצב את המשרד באופן יעיל ואסתטי – מבלי לשכוח את איכות הסביבה

לאורך השנים האחרונות עלה למודעות הציבורית הטרנד הידידותי לסביבה. נראה שכולנו הבנו שאם נמשיך להתייחס לעולם שלנו כפי שהתייחסנו עד כה – לא יישאר לנו ולילדינו עולם לחיות בו. הטרנד הוביל את המודעות שלנו לסביבה בכל תחומי החיים – מהניסיון לחסוך במים, דרך מחזור של קופסאות וחפצים, קניה ושימוש במוצרי יד שניה ועד חקיקה ממש בנושא השקיות בחנויות המזון.

גם בתחומי העיצוב למיניהם עלתה המודעות לסביבה כחלק מסל השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר פונים לעצב מרחב. לפיכך, גם כאשר אנו מעצבים משרד יש מספר דברים שניקח בחשבון על מנת שיענה על כל הצרכים שלנו, ואף יפגע באופן מינימלי בכדור הארץ.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב משרד?

כאשר אנו ניגשים לעצב משרד יש כמה דברים שאנחנו רוצים לחשוב עליהם מראש. ראשית, ההבנה שאנו מבלים זמן רב בכל יום בעבודה, ולפיכך המשרד מהווה מעין "בית" למשך נתח משמעותי מחיינו. אנו רוצים שלכל העובדים תהיה תחושה נעימה ונוחה המשרה אמון ונוחות על מנת לייצר סביבת עבודה חיובית המעודדת אחריות מקצועית.

שנית, יש לקחת בחשבון את התנאים והדרישות מהמשרד – האם הוא מיועד גם לקבלת קהל? אם כן – מה אנו רוצים לשדר ללקוחות המגיעים אליו? האם אנו רוצים לייצר מרחב המשדר מקצועיות ויעילות או אולי מעדיפים מרחב ביתי שישרה תחושת אמון?

משרד אקולוגי בברלין. צילום: מארק מולר

בנוסף, השיקולים המרכזיים ביותר יהיו המשאבים שלנו. מהו גודל המשרד איתו אנחנו עובדים? ככל שהמשרד קטן יותר כך יהיה מאתגר יותר לעצב אותו באופן יעיל ונוח שלא יהיה צפוף ומסורבל. מהו התקציב אותו מקדישים לעיצוב המשרד? כמה אנחנו רוצים להשקיע באלמנטים העיצוביים שבו?

עיצוב מינימליסטי של המשרד

כיום קיימות גישות עיצוביות רבות למשרדים – ניתן לעצב באופן קלאסי – שמייצר תחושת כבדות ומסורתיות, באופן צבעוני שמעורר תחושה צעירה ותוססת על ידי בחירה בצבעים בהירים ושמחים, או באופן מינימליסטי. כאשר אנחנו מדברים על סגנון מינימליסטי בעיצוב אנו מנסים למקסם את היתרונות הטבעיים של המרחב הקיים – תאורה טבעית, קווים נקיים, ומרחב בהיר ורחב, ולפשט את האלמנטים העיצוביים לצורות גיאומטריות מופשטות.

בדרך כלל נבחר בצבע בסיס בהיר שייתן תחושת בהירות ומרחב ונוסיף לו נגיעות מצבע דומיננטי אחר, שיוסיף על קומת היעילות והנקיות את המרחב העיצובי האסתטי. אנו ננסה להמעיט ברהיטים על מנת שלא לייצר תחושת דחיסות וצפיפות במרחב. שיקול זה הינו גם סביבתי – ככל שנצרוך פחות מוצרים כך ההשפעה על הסביבה תהיה נמוכה יותר. גם עלות הייצור שלהם והנזק הנגרם בכך וגם הנזק הנלווה של הפסולת שתיווצר בהמשך. לכן ננסה להיצמד למינימום של חפצים במרחב: שולחן משרדי, תאורת שולחן ועוד מספר רהיטים חיוניים.

גם בחירת החומרים שאיתם נעצב הינה משמעותית – ננסה לבחור כמה שיותר בחומרים רב פעמיים – יחידות עץ לשימוש חוזר, חפצים עמידים ובעלי צפי לאורך חיים. בנוסף, נשתדל לבחור בחומרים מתכלים כמו עץ ונייר, וחומרים ממוחזרים שימעיטו את טביעת האצבע שאנו משאירים על פני הכדור. בשילוב כל השיקולים האלו, נצליח לעצב משרד יעיל, נעים, וגם ידידותי לסביבה.

Exit mobile version