Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי אש, ספרינקלרים מבוססי חומרים שונים, מטפים וטכנולוגיות מתקדמות אחרות הולכים ונעשים מאסט בכל מקום. עסקים ומוסדות חייבים להתקין מערכות כיבוי אש כדי לקבל רישיון עסק או מוסד, וגם פרטיים לעיתים מחוייבים בכך במסגרת ביטוח פרטי. גם ללא כל אלו, הולך ונעשה מובן לכל שהצורך בכלי מעשי להתגוננות מהירה מפני אש שלא תתפשט לאסון משמעותי הוא הכרחי, והרגעים הראשונים בזירה הם הקריטיים להצלת חיים, למזעור נזקים, ולמניעת התפשטות עד כדי השגת שליטה מהירה הרבה יותר. מול כוחה של האש- זמן הוא שם המשחק. א.מ. מערכות אבטחה מעניקה בין שאר שירותיה גם את מערכת האבטחה המשמעותית הזו מפני פגעי היקום, בשונה מהרתעת פורצים, כאן לא מספיק להדליק אזעקה, יש צורך גם בפעולה מעשית כדי להבריח את האש, ולצורך כך נועדו מערכות הכיבוי.

מערכות כיבוי אש לעומת מערכות גילוי עשן

מערכות גילוי אש ועשן, מכילות גלאי אש המבוססים על טכנולוגיות זיהוי שונות וכן רכזת המקבלת את הנתונים ומתריעה בשעת זיהוי חשש משמעותי, אולם באופן מעשי כל תפקידה מסתכם ברעש אדיר לצורך אזהרה של אי מי שיספיק להימלט מן האש, וכמובן אזעקת סיוע מקצועי של צוות כיבוי מקומי. מערכות כיבוי אש לעומת זאת, לא רק מתריעות, אלא גם מבצעות עבודה מעשית בשטח. אז נכון שלא בכל מקרה זה יוכל לעזור, אולם להבת אש ראשונית קל הרבה יותר לכבות בזרנוק אחד של ספרינקלר, בלעדיהם לעומת זאת, לבטח תתפשט האש במהלך ההמתנה לצוות הכיבוי ותקדם את פניהם במימדים הרבה יותר גדולים, כך הם יאלצו לטפל בה משך דקות ארוכות ובכמויות אדירות של נזק לרכוש מן האש ומחומרי הכיבוי גם יחד, ואת כל זה אמורים מערכות הכיבוי למנוע בתגובה מהירה ויעילה.

סוגי מערכת כיבוי

יש לשקול ביישוב הדעת את ההתאמה של מערכת הכיבוי לתנאי השטח, קיים מבחר גדול של מערכות כיבוי אש ולכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. איש מקצוע אחראי ואמין יוכל להתאים לכל חלל את המערכת המדויקת עבורו, מכל הבחינות הרלוונטיות.

זקוקים למערכת כיבוי אש? מערכת הגנה אחרת לבית, למוסד או לעסק? אנחנו כאן עם כל האביזרים והטכנולוגיות מהשורה הראשונה. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

Exit mobile version