Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מעשנה – למזון עשיר ומלא בטעם

לפני שנים רבות, אנשים לא היה נוהגים להחזיק מקררים בביתם הפרטי, והיה נהוג לעשן את הבשר על מנת לשמרו לאורך זמן. היום, טרנד העישון חזר והוא כבר אינו נועד לשימור של מזון כי אם לשיטת צלייה ובישול המעניקה ארומה וטעמים מיוחדים למזון.

עישון בשר מאפשר לכל אחד להוסיף את הטעם האישי והנגיעות שלו בצלייה וכל זאת באמצעות מעשנה איכותית, אשר הופכת את המזון לעסיסי, טעים ומושלם.

שלבים חשובים לפני עישון הבשר במעשנת בשר

עישון בשר דורש תכנון מראש, בחירת הנתחים, הטעמים והתיבול. חשוב גם להצטייד בבקר טמפרטורה איכותי או במעשנה עם בקר מובנה, כדי שמזון יצא במידת העשייה הנכונה.

צילום: כרמל דיירקט

בזמן שאתם דואגים להגעה לטמפרטורה המדויקת, ניתן להכין את כל מה שאתם זקוקים לו –  מהכנת חומר הבעירה ועד לבחירת הטעמים והמזון אותו אתם הולכים לעשן במעשנה. יש לדעת כי המעשנה בדרך כלל אינה מיועדת לבילוי או ארוחה ספונטנית, ולכן, אם תהיו מעוניינים להזמין אליכם הביתה אורחים, כדאי שתקבעו איתם מראש, כך שתהיו מוכנים עם כל השלבים של הכנת הבשר במעשנה בזמן הנכון.

בשר מעשנים עם הרבה אהבה וסבלנות

עישון לרוב לוקח זמן ורצוי לגלות סבלנות, אפילו אם אתם ממש רעבים או שהאורחים שלכם מחכים והריח של המעשנת בשר פשוט משגע אותם.. בשר מעושן, הינו פינוק קולינרי ועל מנת שתוכלו ליהנות מהניחוח והטעם שלו, מומלץ לתת לו את הזמן שלו וללא לחץ. בישראל, תוכלו למצוא סוגים רבים של מעשנות בשר, כאלה המבוססות  על חשמל, על פחמים או על גז. לכל אחת ממעשנות הבשר המגוונות, יש את היתרונות שלה. מומלץ לרכוש מעשנת בשר מחברה מוכרת וידועה באיכות המעשנות שהיא מחזיקה. חברה מסוג זה, תוכל כמובן לייעץ לכם את הבחירה הנכונה.

צילום: כרמל דיירקט

הטרנד שכבש את ישראל

הישראלים ידועים כאניני טעם והם אינם פוסחים על כל מה שהופך לטרנד בתחום הקולינריה. עישון בשר, דגים וירקות, חוזר לאופנה, ורבים מתחדשים במעשנות לבשר ולומדים את התאוריה והפרקטיקה, וחלקם אפילו הופכים למקצוענים בצלייה ועישון מזון במעשנה.

הבחירה במעשנה עבורכם תלויה בהעדפותיכם האישיות ובאופי העבודה. מומלץ להגיע לחנות שבה מוכרים מגוון של מעשנות, להתייעץ עם המוכר ולקבל את המידע היעיל ביותר אשר יסייע לכם את הבחירה המושכלת.

Exit mobile version