Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

אחרי השחרור: מקומות מומלצים לטייל בהם בטבע כשהסגר יסתיים

מסתמן שגם לאחר השחרור הצפוי מהסגר בימים הקרובים עדיין לא נוכל לטוס בכל העולם מלבד מספר מדינות ירוקות, אז כנראה שהגיע הזמן להכיר את צפון ארצנו היפה, גם במקומות שלא ידעתם שקיימים פה – או שהספקתם לשכוח.

בימים האחרונים, ניתן לראות ירידה בתחלואה במחלת הקורונה במדינת ישראל. נראה כי לאט לאט יתחילו לשחרר את הסגר, ומשפחות יוכלו לצאת לטייל, להנות ולנצל את ימי הקיץ האחרונים לפני שהחורף מתחיל. עשינו לכם רשימה של חמשת המקומות היפים ביותר בצפון הארץ:

  1. עין טמיר

עין טמיר נמצא בנחל כזיב, שבצפון. הוא מתאים לכל המשפחה, בכל ימות השנה, אך רצוי להימנע ללכת בחורף הקשה כדי להימנע מהחלקות ופציעות. אורך המסלול הוא בערך כ-30 דקות בירידה, ולאחר מכן בעלייה. ניתן להיכנס למים. המעיין פתוח כל הזמן וללא תשלום.

עין טמיר, על נחל כזיב. צילום: יהודית קירשבאום
  1. קיבוץ דפנה

קיבוץ דפנה, נמצא בגליל העליון. בקיבוץ אנו יכולים למצוא מספר אקטרציות, ואפילו למצוא צימרים או לעשות קמפינג. הכניסה לפארק תלויה במזל, אם הגעתם והשער פתוח – תהנו. אם לא – יש עוד הרבה מה לעשות מסביב לקיבוץ: סדנת שוקולד, טיולי אופניים ונחל דן שהוא שמורת טבע מוצלת ליד. בפארק דפנה ניתן למצוא אגם, אליו ניתן להיכנס למים.

  1. שמורת עין אפק

שמורת עין אפק, היא שמורת טבע בצפון ליד קרית ביאליק. ההליכה במסלול היא על גשר מעל ביצה עם המון צמחייה. המקום מתאים למשפחות, שכן ישנה אפשרות לראות את טחנות הקמח, את הצמחייה במקום, עופות מים, כלים חקלאיים מסורתיים וחפירות ארכיאולוגיות. שעות הפעילות משתנות בין הקיץ לבין החורף, ועדיף להירשם מראש לביקור באתר, כך זה חוסך זמן. בנוסף, המחיר נע בין 9 ל-22 ₪.

שמורת הטבע עין אפק. צילום: גליה גלושקובסקי, ויקיפדיה [CC4.0]
הגשר בשמורת עין אפק. צילום: ענבל אילני נחמוביץ
  1. המפל השחור והלבן

המפל השחור והלבן נמצא בגולן. ישנם כמה מסלולים. יש את מסלול המפל השחור: הוא זורם כל השנה, ניתן להיכנס ללא תשלום. אורך המסלול הוא כ-25 דקות, מסלול נוח גם לילדים. ניתן להיכנס למים ולהנות. מסלול המפל הלבן: אורך המסלול הוא כשעה וניתן להיכנס ללא תשלום. עומק המים עמוק יותר, בניגוד למפל השחור. ישנה האפשרות גם לשלב בין שני המפלים, ולהתחיל את המסלול מהמפל הלבן, ומשם להמשיך למפל השחור. אורך מסלול כזה אורך כארבע שעות. אופי המסלול מתאים לבוגרים ולילדים מעל גיל 10.

המפל השחור בנחל אל על. צילום: שמעון יטאח, Pikiwiki Israel
  1. פארק המעיינות

פארק המעיינות נמצא בבקעת בין שאן והינו ציבורי ועל כן הכניסה ללא תשלום ואין צורך לתאם הגעה מראש. המקום מלא במעיינות עם נופים מהממים אך הכניסה עם רכב פרטי אסורה, כשהאופציה החינמית היחידה היא ללכת ברגל מסלול של כ-14 ק"מ.

בפארק המעיינות ישנה אפשרות להשכרת אופניים או כלי רכב שיתופי (החל מ-179 ש"ח, בהזמנה באינטרנט). קיימת גם האופציה לעשות פיקניק מסביב למעיין. מתאים מאוד למשפחות בכל הגילאים.

פארק המעיינות. צילום: חוויות ניר דוד
Exit mobile version