Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מרכז שדה ויער חינוכי חדש של קק"ל נחנך בשוני

בטקס הפתיחה למרכז החדש השתתפו כ-400 בני נוער מהארץ והעולם. המרכז, שישמש כמוקד לפעילות חינוכית לבני נוער, כולל אזור ללינת שטח, מטבח שטח, חדר אוכל שדה, מקלחות ושירותים ויצאו ממנו גם סיורים וטיולים בליווי מדריכים. מדובר במרכז היער והשדה החמישי של קק"ל

בטקס רשמי שנערך בתחילת השבוע חנכה קק"ל את מרכז השדה והיער המחודש שלה בשוני. מרכז השדה ישמש כמוקד לפעילות חינוכית לבני נוער, בדגש על ההיסטוריה של המקום.

המרכז שוכן בליבו של יער ז'בוטינסקי בשוני, שכולל היסטוריה ארוכה גם מהתקופה הרומית, וגם מתקופות המחתרות, אז יצאו משם פעולות רבות. בפארק תיאטרון רומי, בו מתקיימות הופעות עד היום, אנדרטה לזכרו של זאב ז'בוטינסקי, וכן אנדרטה לזכר פורצי כלא עכו.

ארכיון הצילומים של קק"ל

המרכז החדש כולל בשלב הראשון מתחם ללינת שטח, מטבח שדה, חדר אוכל פתוח ומוצל עם שולחנות קק"ל, מתחם קומזיץ ו-10 חדרי שירותים ומקלחות – 5 לבנים ו-5 לבנות. במרכז ניתן להלין כיום עד 120 איש, בעיקר בני נוער ומכינות קדם צבאיות, הנהנים מבישול עצמי, לימודים בנושא אהבת הארץ והכרת היסטוריית המקום, וכן סיורים וטיולים בליווי מדריכי קק"ל באזור.

בשלב הבא ייבנו במרכז גם בקתות למדריכים ואוהלים מסודרים לתלמידים, כיתת פעילות ועוד.

שוני. צילום: מיכאל חורי, ארכיון הצילומים של קק"ל

במרכז החדש ילמדו בני הנוער על ארץ ישראל, ההיסטוריה שלה, אתריה, אהבת הארץ וערכים חשובים נוספים, שעומדים בבסיס הפעילות של קק"ל.

בסופי השבוע יפעיל מרכז השדה והיער כמתחם תיירותי ללינת שטח, שיאפשר גישה מהירה ונוחה לאתרי תיירות סמוכים, כגון נחל תנינים, המעיינות הסובבים את אזור בנימינה וזיכרון יעקב, נחל מערות, יערות הכרמל ועוד.

כיום יש לקק"ל ארבעה מרכזי שדה ויער – בלביא, בנס הרים, בציפורי וביתיר. המרכז בשוני יהיה החמישי והחדש מבניהם.

בטקס הערב ישתתפו כ-400 בני נוער מהארץ ומהעולם, חניכי תנועות נוער וארגוני נוער.

יו"ר קק"ל, דניאל עטר: "פעילות החינוך ואימוץ תחום החינוך הבלתי פורמאלי, הפכו זה מכבר לאחד מערכי הבסיס של הקרן הקימת לישראל. חינוך דור העתיד, הטמעת ערכי הציונות והחתירה למצוינות, הם שיאפשרו לנוער של היום להפוך למנהיגים של המחר, שישמרו על גבולות ישראל וישמרו את אהבת הארץ. מרכזי השדה של קק"ל הם שילוב ייחודי, המאפשר פעילות פנאי והוואי למשפחות ולמטיילים המקשרות אותם לטבע, לצד פעילויות חינוך לתלמידי בתי ספר, תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות".

Exit mobile version