Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

משבר הקורונה: איך מפחיתים לחצים בתקופה המאתגרת?

כל ידיעה חדשותית מטרידה אתכם? אתם נמנעים מקריאת עיתונים? נגיף הקורונה מבהיל ומפחיד, ולא רק אתכם. לפניכם, כמה טכניקות יעילות להפחתת לחצים ומתחים – במשבר הקורונה ובכל יום בשגרה.

ספרו כבשים, התמקדו בנשימה

כשאתם חשים חרדה או לחץ, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב הרגשי היא לשנות אותו. במילים אחרות? נסו להסיח את דעתכם, ולמצוא גירוי אחר להתעסק בו. לכל אדם יש את הטכניקה שלו, לדוגמא:

רופאים בבי"ח כרמל. צילום: אלי דדון

תרגלו נשימות ודמיון מודרך

המציאות הנוכחית לא פשוטה, לא לכם ולא לאף אחד אחר. אז המציאות היא שלא תוכלו לשנות את המציאות, אך בהחלט תוכלו לצאת למסע של כמה דקות במציאות אחרת. טכניקת הדמיון המודרך, מאפשרת לכם ליצור את המציאות שתרצו לחיות בדקות הקרובות. מה עליכם לעשות?

כמה דקות מתרגלים את הדמיון המודרך? כמה שרק תרצו. צאו למסע קסום ומרגיע, בו אתם יוצרים את הצלילים, הריחות והמגע שתחושו על גופכם. גם עשר דקות ביום, יכולות להפחית חרדה ומתחים.

טפחו שגרה של פעילות גופנית בבית

פעילות גופנית אולי קצת יותר מורכבת לביצוע בימים אלו, אך היא אפשרית. מיטב המאמנים בישראל משתפים ביוטיוב סרטונים המדריכים איך להתאמן בבית, בעוד ישנם אלו שמציעים אימוני אונליין ללא עלות. במידה וגם אתם חשים לחצים ומתחים בעקבות משבר הקורונה ותחושת אי הוודאות, פעילות גופנית תוכל לסייע לכם. פעילות גופנית סדירה לא רק מחזקת את הגוף, אלא גם תורמת בהקלת מצבים רגשיים.

דברו על דברים שמשמחים אתכם

אז איך מפחיתים לחצים בתקופת משבר הקורונה? דרך נוספת להתמודד עם המציאות שאיש לא היה יכול לצפות אותה, היא לדבר על דברים שמשמחים אתכם. עם מי מדברים? עם אבא או אמא, בן או בת הזוג, חבר קרוב או כל אדם אחר שאתם מרגישים מולו בנוח. על מה אפשר לדבר? על כל דבר שממלא, מרגש ומשמח אתכם.

לדוגמא: בני זוג שמדברים על העתיד המשותף שלהם. משבר הקורונה אמנם הרחיק רבים מהחברה המוכרת להם, אך קירב אותם אל האנשים היקרים להם ביותר – בני הזוג ובני המשפחה. כבני זוג, תוכלו אתם להכיר זה את זו מחדש, לתכנן יחד עתיד ולהודות על שיש לכם אחד את השניה. ישנם גברים המעידים כי בזכות משבר הקורונה, הם החליטו לעשות את הצעד המשמעותי ולהציע נישואין. חנויות אולי סגורות, אך טבעות אירוסין ניתן לרכוש גם באינטרנט. הצעת נישואין ביתית בימי המשבר מסתמנת כהצעה מרגשת, מפתיעה ובעיקר – משמחת.

Exit mobile version