Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

משנים כיוון בקריירה

יותר ויותר אנשים מגלים כיום את היתרונות של הסבת מקצוע ופתיחה בקריירה חדשה. מה היתרונות של זה, איך מזהים את הזמן הנכון למהלך ומה עדיף – ללמוד או להקים עסק? הנה כל התשובות

הסבה מקצועית מאפשרת להחליף כיוון בקריירה. בעבר התאפיין שוק העבודה בצבירת ותק שגם הביא איתו זכויות מסוימות מבחינת שכר, תנאים והפרשות לפנסיה, אך כיום כבר מקובל להחליף מקומות עבודה לעיתים קרובות יותר. במקביל, גברים ונשים בגילאים שונים מתחילים לזהות את היתרונות של הסבה מקצועית.

קודם כל, הסבה מקצועית מאפשרת לגברים ונשים לנצל את הרקע והניסיון שלהם בעבודה חדשה. בניגוד למי שרק מתחיל את דרכו בשוק העבודה ולכן לא ממש יודע למה לצפות, הסבה מאפיינת אנשים שכבר ראו דבר או שניים בחייהם. מכאן שיש להם סיכוי גבוה יותר למצוא משרה מתגמלת ומקצוע שיעניק להם תחושת אתגר וסיפוק. בנוסף, יש עוד כמה יתרונות והיכרות איתם יכולה לסייע לזהות את התזמון הנכון למהלך.

כך תזהו את התזמון הנכון

מה אני עושה, פה לא יודע. צילום: pixabay

המטרה של שינוי כיוון היא להשיג סיפוק אישי בלי להתפשר על התנאים ועל איכות החיים. מכאן שהתזמון הנכון נובע מהרגע שבו מרגישים תחושת מיצוי במקום העבודה הקיים. בתוך כך, יש סימנים ברורים לכך שאולי כדאי לשקול החלפת קריירה ובהם ריבים חוזרים ונשנים עם המנהל, תחושת מיאוס מהקולגות או אפילו ירידה בתפוקה ובביצועים.

האמת היא שלא חייבים לחכות עד למיצוי מלא של מקום העבודה הנוכחי כדי לשנות כיוון בקריירה. אחד היתרונות של מהלכים מן הסוג הזה בא לידי ביטוי בגמישות ועצמאות, לכן הרבה תלוי בתחושה הסובייקטיבית. בשביל לזהות את התזמון הנכון לא צריך הרבה יותר מאשר להישאר עם אצבע על הדופק ולהכיר את האופציות שעל הפרק.

לימודים מול פתיחת עסק

ההחלטה על הסבה מקצועית היא גם הדרך היחידה לפתוח דף חדש עם לימודים או פתיחת עסק. מצד אחד של המתרס עומדת האפשרות לבחור מקצוע מתגמל כמו למשל לאחר לימודי סיעוד, בעוד מן העבר השני תמיד קורצת ההזדמנות של מימוש חזון עצמי ונטילת יוזמה עסקית. כמובן שאין פתרון אחד שמתאים לכולם, לכן הדרך להשוות בין לימודים לבין פתיחת עסק גם היא  תלויה במבנה האישיות ובתכונות האופי.

הנתונים מראים שרוב האנשים שמחליפים קריירה עושים זאת בשביל למצוא סיפוק אישי גבוה ולתת מעצמם לאחרים. מלבד הסבה לסיעוד שאותה כבר הזכרנו, ניתן לראות דוגמאות לכך גם בלימודי הוראה ובאנשים שבוחרים לנצל את הידע המקצועי שהם צברו כדי ללמד ילדים ובני נוער.

לבסוף, יש כאלה שמצליחים לשלב בין האהבה האמיתית והרצון שלהם בנתינה לבין נטילת יוזמות עסקיות. אותם אנשים לא מפחדים לבטא את עצמם והם משתמשים בהסבת מקצוע ככלי שבו ניתן לצמצם סיכונים בלי לוותר על העתיד.

Exit mobile version