Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

משפחה גדולה? טיפים לתכנון תקציב נכון

כולנו עשויים לעיתים להרגיש עומס רב תחת החשבונות החודשיים שצריך לשלם, מה שאנחנו קוראים לו: כלכלת משפחה. כלכלה משפחתית היא לא עניין של מה בכך, למעשה היא מורכבת לתכנון. אבל בעזרת הטיפים הבאים תוכלו לכלכל ולתכנן את כלכלת המשפחה בצורה נכונה.

כולנו יודעים שמימון חיי המשפחה הולך ונעשה יקר יותר במהלך השנים. אם בשנים עברו היה אפשרי לקחת משכנתאות על דירות 5 חדרים שמחירן נע בין מיליון ₪ למיליון וחצי ₪, כיום דירות 5 חדרים (במרכז) מתחילות ממחירים ממוצעים של כ-2 מיליון ₪. וזה עוד לפני שדיברנו על הצורך בהאכלת הפיות במשפחה, חוגים וקורסים, לימודים, תחביבים של הילדים ועוד. הנה כמה טיפים שאולי לא לקחתם בחשבון:

  1. הגדרת תקציב חודשי למשפחה

אין ספק, כאשר הנתונים כתובים לנו מול העיניים הרבה יותר קל לעקוב אחר ההוצאות. ושימו לב, לא מדובר בתקציב בזבוזים, אלא תקציב הוצאות סדורות ורגילות בבית. יהיה חשוב לתכנן מראש תקציב חודשי שעליו מבססים את ההוצאות שלכם. אם אתם מתקשים בתכנון התקציב בצורה נכונה לכם, מתכנן פיננסי יוכל לסייע לכם בכך. יש לקחת בחשבון, מתכננים פיננסיים גובים עלות מסוימת על השירות שלהם. בטווח הארוך, זה יהיה משתלם בד"כ.

 תמונה: pexels
  1. קורס כלכלה משפחתית

אם אתם מעוניינים להגדיר תקציב הוצאות חודשי, ואתם לא יודעים כיצד לעשות זאת, אתם יכולים להירשם לקורס כלכלה משפחתית. קורס לכלכלת המשפחה ילמד אתכם כיצד לתכנן נכון את התקציב, כיצד לעמוד ביעדי הוצאות ולא לחרוג מהן וכו'. אמנם לא תוכלו לעבוד בתור מתכנן פיננסי לאחר סיום הקורס, אבל בהחלט תוכלו להצטייד בידע חשוב. וכידוע, ידע זה כוח, וידע מוביל בעתיד להחלטות יותר חכמות.

  1. תמיד חשוב להיות מוכנים למקרי בלת"מ

להיות מוכנים לבלתי צפוי, זה אחד הטיפים החשובים שאנחנו יכולים להשאיר לכם. אם אפשרי מבחינת תקציבכם, יהיה חשוב להשאיר בצד איזשהו סכום שאתם חוסכים. יהיה אפשרי אפילו להשקיע את הסכום הזה בכדי להנות מהגידול הטבעי שלו (במידה שמשקיעים אותו נכון). אם אינכם יודעים כיצד להשקיע את הכסף שלכם, יהיה אפשרי להירשם לקורסים בתחום של שוק ההון. קחו בחשבון, תמיד כרוך סיכון מסוים בהשקעות.

  1. כדאי להתחיל לחסוך כספים כמה שבהקדם

אם אתם מתכננים להקים משפחה גדולה, יהיה חשוב להתחיל חיסכון כספי כמה שיותר בהקדם. כל מתכנן פיננסי יגיד לכם שהחסכונות עשויים להוות קרש הצלה בעתיד. מעבר לקרשי הצלה, החסכונות יכולים להיות מאוד שימושיים עבור הילדים שלכם בעתיד. אם אפשר לחסוך כסף תוך כדי שהוא מצמיח ריבית וגורף עבורכם רווחים, בהחלט יהיה כדאי. בכדי להשקיע את הכסף שלכם בצורה חכמה, יהיה כדאי לקבל סיוע של מתכננים פיננסיים מומחים.

Exit mobile version