Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

משפחות עם כלבים בבית? כדאי לכם לדעת

אם אתם רואים בפארק השכונתי הרבה יותר משפחות שמטיילות עם הכלבים שלהן, אכן מדובר בתופעה שמתרחבת. בשנים האחרונות ישראלים רבים החליטו להכניס לביתם כלב, כלבה או כלבים נוספים מעבר לכלבים שכבר יש להם. תפיסת העולם של רבים מהם השתנתה והם הבינו עד כמה חשוב להוסיף להרמוניה המשפחתית גם כלב. זה מתחיל בדרך כלל בכך שהילדים מבקשים לגדל כלב קטן, יש הורים שנענים די מהר לבקשה של הילדים, כיוון שגם הם רוצים מאד שיהיה כלב בבית. לעומת זאת אחרים מעדיפים שהבית יהיה נקי וללא לכלוך וריחות של כלבים ולכן בשלב הראשון הם מסרבים.

המשך ההתנהלות משתנה ואצל כל משפחה הוא שונה. הילדים בדרך כלל ממשיכים לנדנד שהם רוצים כלב ויש הורים שאינם מוכנים לאופציה זו עקב שיקולי נוחות, ניקיון, דירה שהיא קטנה או אם יש בבית תינוקות או פעוטות. יש גם הורים שמשתכנעים בשלב שני שאולי הימצאותו של כלב תוסיף שמחת חיים לילדים ולכל בני הבית ובסופו של דבר הם מסכימים לתקופת ניסיון של כמה חודשים שבהם ינסו לגדל כלב בבית. בשלב מכריע זה הם עוברים על תמונות ועל רשימות של סוגי כלבים בבית, כדי למצוא את הגזע שיהיה המתאים ביותר עבורם. 

קרדיט: pexels

כלבים בגדלים שונים 

יש ילדים וגם מבוגרים שאוהבים מאד זן מסוים של כלבים ולכן הם מעדיפים אותו ואילו אחרים מעדיפים סוג אחר לאור יופיים של הכלבים האלו. התהליך לוקח בדרך כלל כמה ימים ובסופו של דבר מתקבלת החלטה משפחתית והם מחפשים כלב ספציפי. ברוב המקרים המגמה היא להכניס כלב קטן או בינוני הביתה. יש כאלו שמאד אוהבים כלב מסוג פומרניין, פודל, יורקשייר, כלב תחש, קבליר קינג צ'ארלס ספנייל, בולדוג צרפתי, צ'יוואה או כל סוג אחר. 

הרצון הוא לאמץ כלב בעמותות השונות ואם לא מוצאים את הסוג שעליו הוחלט, קונים כלב בחנויות או באתרים. 

כלבים ביתיים 

יש כלבים שהם ביתיים ולא יוצאים איתם הרבה מהבית, בני המשפחה מלמדים אותם עם הזמן את כל נושא עשיית הצרכים במקומות ספציפיים. לשם כך קונים עבורם את כל הציוד הנדרש כמו סלסלה נעימה, משחקים כמו עצם מגומי, כלים לאוכל ולמים, אוכל ספציפי שמותאם לגילם ולמשקל שלהם ועוד. מעבר לכך רוכשים כלוב קטן שבו אפשר להניח את הכלב הקטן כאשר יוצאים אתו לווטרינר או למקומות אחרים.

לאורח החיים מתווספות משימות שונות הקשורות לכלבים. הגעה לווטרינר לבדיקות שגרתיות וגם לחיסונים, רכישה של מזון שמומלץ על ידו, עריכת מקלחת אחת לכמה ימים, סירוק של השיער, טיפול והרבה ליטופים ואהבה. 

השינוי בבית עם כניסתו של כלב למגורים

להימצאותו של כלב יש השפעה רבה בבית, נוצרת חמימות שלעיתים לא הייתה קודם. ילדים מיוחדים שיש להם בעיות פסיכולוגיות שונות נפתחים בעקבות הימצאותו של הכלב והוא משפר מאד את מצבם. 

Exit mobile version