Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתחילים למדוד? איך בוחרים שעון דופק?

חדרי הכושר מתמלאים בקצב מהיר, רחובות העיר הפכו מזמן למסלולי ריצה וחוגים כמו ספינינג או זומבה מושכים אליהם עוד ועוד מעריצים. אם תסתכלו על הידיים של המתאמנים והמתאמנות אתם עשויים לגלות שיש להם עוד מכנה משותף, חוץ מהרצון לשמור על הכושר ולחזק את הגוף. שעון הדופק שעל היד הוא שמסייע במעקב אחר הקצב, הביצועים וכמובן – הדופק. אם אי פעם התאמנתם עם מאמן ייתכן שגם אתם מבינים עד כמה חשוב לדעת בזמן האימון עד כמה הוא אינטנסיבי והאם אתם משיגים את המטרות שלכם בו, ושעון הדופק עוזר לנו לקבל את המידע הזה בזמן אמת, עם או בלי מאמן שדוחק בנו קדימה. אז איך תבחרו שעון שמתאים לכם באמת? התשובות לפניכם.

מה מטרת השעון?

שאלה ראשונה וחשובה מאין כמותה היא מה בעצם אתם צריכים. שעוני דופק רבים מתוכננים היום בהתאם לצרכים מוגדרים במיוחד. כך אתם יכולים לבחור שעון שמותאם לרוכבים, אחר המיועד דווקא למי שעוסק בריצה, ושעונים מתקדמים יותר שמתאימים למי שעוסק במגוון רחב של ענפי ספורט. בנוסף מומלץ להתמקד בכמה פונקציות בסיסיות שיקלו את השימוש בשעון. למשל, אם אתם רצים בדרך כלל בשעות הערב או מתאמנים בחדר הספינינג החשוך, תצוגה נוחה ותאורה יעזרו לכם הרבה יותר. אם אתם זקוקים לתצוגה גדולה כדי שתוכלו לראות בקלות את הנתונים בזמן האימון גם לכך כדאי להתייחס לפני הרכישה.

המידע המוצג לכם

שעון דופק אמנם נועד בעיקר למדידת הדופק בזמן האימון, אבל שעונים מתקדמים יכולים לספק פרטים חשובים אחרים. אם המטרה שלכם היא גם ירידה במשקל אתם בוודאי רוצים לדעת כמה קלוריות שרפתם, ואם השאיפה היא לשפר ביצועים לקראת מרתון או אירוע גדול אחר עדיף שתהיה לכם היכולת לעקוב אחר ההתקדמות שלכם. החליטו איזה מידע באמת חשוב למטרות שלכם ובדקו אם שעון הדופק אכן מספק אותו.

עם או בלי רצועה?

שעוני הדופק הקלאסיים מחייבים בדרך כלל שימוש ברצועה מיוחדת. הרצועה הזו נכרכת סביב בית החזה והיא מאפשרת לשעון לזהות את המדדים שלכם. עם זאת, שעונים חדשים (ויקרים) יותר מספקים את המידע בדרכים אחרות, ללא רצועה. שעונים ישנים יותר יכללו רצועה אחידה שלא בהכרח מתכווננת במדויק לפי מידות גופכם. במילים אחרות, כדאי שתדעו מראש מה הטכנולוגיה הבסיסית של שעון הדופק, כדי שתוכלו לוודא שהיא מותאמת לצרכים ולהעדפות שלכם.

לבחירה מדגמי שעוני דופק מתקדמים היכנסו לחנות מחשבים הקרובה למקום המגורים. פרטים בכתובת

https://www.ivory.co.il/computer_stores.html

שעון דופק צילום Pixbay
Exit mobile version