Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתי מוציאים חשבונית עצמית?

מהי חשבונית עצמית? מתי בעל העסק נדרש להפיק חשבונית עצמית? האם צריך לדווח למס ערך מוסף על חשבונית עצמית?

חשבונית עצמית היא למעשה חשבונית שבעל העסק מוציא לעצמו. את החשבונית העצמית מוציאים כאשר בעל העסק צריך לזקוף לעצמו את הסכום בגין התשלום לספק שלו, כל עוד הספק אינו מורשה להפיק חשבוניות מס, למשל ספק שהוא עוסק פטור, אדם פרטי או תושב חוץ שלא מנהל תיק ברשויות המס בישראל.

מתי צריך להפיק חשבונית עצמית?

החוק בישראל מחייב את כל עוסקים המורשים והחברות בע"מ לדווח על כל עסקה שבוצעה בעסק. עוסק פטור רשאי להפיק רק קבלות מאחר והוא אינו גבוה ומקזז מע"מ, אך עוסק מורשה חייב להפיק חשבוניות מס וקבלות בהתאם לתקנות. כאשר חברה בע"מ או עוסק מורשה מבצעים עסקה עם ספק שאינו מורשה להפיק חשבונית מס בגין העסקה הדרך הנכונה והחוקית לתיעוד העסקה, ולתיעוד התשלום לספק, היא באמצעות הפקת חשבונית עצמית.

במקרים בהם עוסק מורשה או חברה בע"מ שוכרים משרד, מחסן או מבנה לעסק שלהם מאדם פרטי שלא מאוגד כעוסק מורשה או חברה, עליהם לחתום על חוזה שכירות מסודר, אך כדי להכיר בהוצאות השכירות של העסק נדרשת חשבונית מס ולא ניתן להסתפק רק בחוזה השכירות. במצב זה הפתרון החשבונאי הוא להוציא חשבונית עצמית על מנת להכיר בהוצאות וכדי לדווח כחוק למשרד מע"מ.

צילום: rawpixel

מה כוללת חשבונית עצמית?

חשבונית עצמית נראית בדיוק כמו חשבונית מס רגילה, עם זאת יש כמה הבדלים משמעותיים בין שני המסמכים:

חשוב לדעת כי את החשבונית העצמית רושמים הן בסעיף ההוצאות והן בסעיף ההכנסות. בסעיף ההכנסות יש לכתוב "הכנסות מחשבונית עצמית", כאשר ההכנסות העצמיות המוכרות ברשות המסים אינן נכללות כחלק מהכנסות העסק והן מיועדות לצורך דיווח בלבד, ובכל מקרה החשבונית נכללת בהוצאות העסק לצורך הדיווח למס הכנסה.

כמו כן, עליכם לדעת כי הוצאת חשבונית עצמית מחייבת אישור ממע"מ, זו חובה המוטלת על בעלי העסקים ואם לא מדווחים על חשבוניות אלו העסק חשוף לקנסות ולעיצומים כספיים.

הדרך הפשוטה והבטוחה להפקת חשבוניות מס, קבלות וכמובן חשבונית עצמית היא באמצעות תוכנות להפקת חשבונית דיגיטלית וירוקה באינטרנט. התוכנות המתקדמות מציעות יתרונות רבים לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים, למשל חיסכון בזמן ובמשאבים, חיסכון בהוצאות המשרד (פחות הדפסות, דואר, בולים ונייר) והעסק זוכה גם לתוכנה ידידותית עם גישה מכל מקום ומכשיר, לתדמית ירוקה של עסק השומר על הסביבה ולתדמית של עסק חדשני המציע ללקוחותיו שירות טוב ומודרני. בין התוכנות המובילות להפקת חשבוניות באינטרנט ניתן למצוא את התוכנה של INVOICE4U, באפשרותכם להתנסות עם המערכת לתקופה של 30 יום ללא עלות או התחייבות.

Exit mobile version