Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתי פריצת רכב היא דווקא צעד מבורך?

אליעזר שפר

במשך שנים, מאז שאנחנו קטנים, לימדו אותנו עד כמה פריצת רכב היא בעיה שיש לנסות להימנע ממנה ולהתגונן בפניה. לשם כך אנחנו נעזרים במערכות אבטחה מתוחכמות, מתקינים אזעקה ומקפידים לנעול את הרכב גם כאשר אנחנו מתרחקים ממנו לכמה רגעים. עם זאת ישנם מקרים שבהם פריצת רכב היא לא הבעיה – אלא דווקא הפתרון.

למשל, כאשר אנחנו מגלים שהמפתח נשאר בתוך הרכב כאשר אנחנו נעולים מחוץ למכונית, או כאשר הילד נעל עצמו בפנים מבלי שתהיה לנו יכולת להגיע אליו. סביר להניח שבמקרה השני, שבו קיימת סכנת חיים מוחשית מאוד, הפתרון הטוב יותר הוא לנפץ את החלון ולהיכנס אל הרכב כדי לחלץ את התינוק. עם זאת, במקרה הראשון שבו נעלתם את המפתח בתא המטען או על המושב, פריצת רכב על ידי גורם מקצועי היא צעד מתבקש הרבה יותר, ובעיקר משום שפורץ רכבים מקצועי יוכל להיכנס פנימה מבלי להסב למכוניתכם נזק מיותר ויקר.

איך מאתרים פורץ רכבים מקצועי?

אחת התכונות החשובות ביותר שמומלץ לכם לחפש במנעולן הרכב שלכם היא האמינות. מנעולן שיש לו ניסיון בהתמודדות עם תקלות במערכות הנעילה, בקודן או בפריצת רכב צריך להיות גם אדם שתוכלו להיות בטוחים ברמת האמינות שלו. ככל שאתם מעניקים גישה למכונית שלכם לאדם זר, חשוב שתדעו מי הוא ואף שתבקשו לראות אישור של משטרת ישראל שאין לו רקע פלילי ומכאן שהוא גם מורשה לעסוק בתחום באופן רשמי. הבעיה היא שאנשים רבים אינם טורחים לבחון נושאים אלה מבעוד מועד. ברגעי הלחץ כאשר הם רוצים להגיע הביתה מוקדם ככל האפשר, או להגיע בזמן לפגישה הבאה, הם בוחרים את המנעולן הראשון שעונה לטלפון. פעולה מתוך לחץ עשויה להתברר כשגיאה בכמה וכמה מובנים – ראשית, מנעולן שאינו אמין עשוי להרגיש את הלחץ ולדרוש מחיר מופקע עבור השירות, או שאתם עשויים לגלות שהפקדתם את רכבכם בידיים הלא נכונות מה שיוביל לנזק גדול יותר למכונית או לאובדן רכוש.

המלצות של חברים – צעד ראשון

עוד לפני שאתם משוטטים באינטרנט בחיפוש אחר פורץ רכבים מקצועי נסו לשוחח עם חברים ומכרים כדי לקבל המלצות. מי שהזדקק לפריצת רכב בעבר יוכל לתת לכם בוודאי שם ומספר טלפון של מנעולן רכב שהעניק לו שירות.  אם אין לכם המלצה אישית שכזו תוכלו גם לבצע חיפוש באינטרנט או ברשתות החברתיות, אבל כפי שציינו קודם – אל תמהרו לבחור באפשרות הראשונה שנקרתה בדרככם. עצרו, שאלו שאלות, בקשו לדעת עם מי אתם משוחחים, מה הרקע שלו והאם יש לו אישור של משטרת ישראל. מנעולן אמין יבקש גם לוודא שאתם אכן בעלי הרכב שאליו נדרשת הפריצה, וזהו סימן חשוב שכדאי לכם לחפש, שכן הוא יעזור לכם להיות רגועים ולדעת שמדובר באיש מקצוע אמין ואיכותי באמת.

Exit mobile version