Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתכננים שיפוץ בית בקרוב? זה מה שאתם צריכים לדעת

התקופה הטובה ביותר בשנה לבצע שיפוץ היא האביב או הקיץ. אין יותר מדכא מלהתעסק בשיפוץ, לרוץ בין חנויות, לבחור קרמיקות ולבוסס בבוץ כשיורד גשם, ולכן רוב השיפוצים קורים באביב ובקיץ. השנה שיפוץ הבית נעשה רלוונטי יותר מבדרך כלל, כיוון שיחד עם תקציבי נופש וטיולים שנחסכו בגלל שלא ניתן היה לטייל בארץ ומחוצה לה, נוסף עוד צורך מהותי- יכולת לעבוד מהבית באופן נוח ופרודוקטיבי.

מרבית בני האדם לא משפצים את ביתם יותר מפעמים ספורות במהלך חייהם. בנוסף, זהו הליך מורכב הדורש תיאומים רבים בין אנשי מקצוע ויכולת לבצע החלטות כלכליות משמעותיות. כתוצאה מכך, זהו תחום שרבים חסרי ניסיון בו, וכשהם באים להתחיל- הם לא מוצאים את הידיים והרגליים בתהליך.

איך מתכננים את השיפוץ באופן נכון?

לפני שמתחילים את השיפוץ, חשוב להגדיר מראש מה התקציב המצוי לכל שלבי התכנון- החל מבחירת הקבלן ועד לבחירת הידיות. כדאי להכניס את כל מסגרות התקציב לאקסל ולעדכן אותו תדיר במהלך השיפוץ, ובכך להקפיד שלא תהיה חריגה.

מלבד זאת, כדי להסתכל על השיפוץ בשלושה פרמטרים עיקריים: התקציב המצוי, כמה זמן מוכנים להשקיע בשיפוץ וכמה מוכנים להשקיע כדי שהחומרים יהיו איכותיים. בדרך כלל, יהיה צורך להתפשר בלפחות תחום אחד מבין אלו וחשוב לדעת זאת מראש. יש מצבים בהם התפשרות על חומרים פחות איכותיים לא תגרום להבדל משמעותי ויש מצבים בהם איכות החומר קריטית ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו.

בנוסף, חשוב מאוד להתייחס לעיצוב הפנים כחלק מהתכנון האדריכלי של הבית. תכנון מראש ברמת איזה רהיט יעמוד באיזה מקום ואילו דקורציות יהיו יקל מאוד על ההתנהלות במהלך השיפוץ של המבנה עצמו ויחסוך כאב ראש והתעסקות מיותרת לאחר מכן.

צילום: ברט ג'ורדן, unsplash
איך עוברים את תקופת השיפוץ בצורה שפויה?

כדי לעבור את תקופת השיפוץ הלחוצה ומרובת הריבים ככל הנראה, כדאי מאוד לעבור לגור במקום מגורים חלופי למשך התקופה. מגורים במקום אחר יתנו לפחות שהות זמנית מההתעסקות בשיפוץ ויאפשרו שיח והתנהלות שגרתית גם לא סביבו.

כדי שהשיפוץ עצמו יעבור בבטחה וייחסכו התרוצצויות בין בעלי מלאכה, כמו גם כאבי ראש ועגמת נפש, רצוי מאוד לבחור אנשי מקצוע שניתן לסמוך עליהם במאה אחוזים ושאפשר לישון בשקט בידיעה שהם עושים את עבודתם באופן הכי טוב שאפשר.

איך בוחרים אנשי מקצוע טובים?

קודם כל, כאשר בוחרים קבלן חובה לבדוק שהוא מופיע כקבלן רשום. עם זאת, היותו של קבלן רשום לא מחייבת שהוא גם אמין ועובד באופן איכותי, ולכן חשוב לשמוע המלצות מכאלו שכבר העסיקו אותו, כמו גם ביקור בבתים קודמים שהוא שיפץ.

אם מתאפשר רצוי לבחור אדריכל מהימן שיכול לספק בנוסף גם שירותי עיצוב. ישנם משרדי אדריכלים המספקים מלבד תכנית בניה מפורטת גם אפשרות לניהול הבניה, כך שהם אלו שעובדים עם קבלנים אמינים ואיכותיים. בנוסף, המשרד יכול להיות אחראי גם על רכישת החומרים ואספקתם.

במצב כזה, כל שנותר לבעלי הדירה הוא להגדיר את התקציב והמסגרת העיצובית, להתרווח בכיסא ולחכות לתוצאה הסופית. המשרד מבצע את כל העבודה השחורה בשבילם.

לחיפוש משרד אדריכלים בשרון הקליקו כאן

Exit mobile version