Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מתלבטים מה לעשות עם הכסף? 3 טיפים מנצחים

סכום כסף פנוי יכול להמשיך לעבוד עבורנו במגוון אפיקי השקעות. במאמר הבא נציג 3 אופציות ונביא טיפים לשימוש נכון בכל אחת מהן

צילום:pexels

אנשים שמוצאים את עצמם עם סכום כסף שמגיע ממקור לא צפוי או מעסקה מוצלחת לא תמיד יודעים מה לעשות איתו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, השימוש בכסף חייב להיות מושכל והוא דורש השוואה בין אפיקי השקעות. רק כך ניתן לגרום לכסף להמשיך לעבוד עבורנו ולהפיק ממנו תשואה מסוימת.

הנה למשל 3 אופציות להשקעה של סכומי כסף משתנים וטיפים לשימוש נכון בכל אחת מהן:

  1. שוק ההון

השקעה בשוק ההון היא כבר מזמן לא נחלתם של ברוקרים ובעלי הון בלבד. כיום אפשר לנהל תיקי השקעות גם מסכומים קטנים יחסית של כמה מאות אלפי שקלים וחלקם מציבים אלטרנטיבה מעולה לשאר האפשרויות שעל הפרק.

תיק השקעות מנוהל בחשבון בחבר בורסה של בית השקעות או בחשבון הבנק האישי. בפועל, התיק מנוהל על ידי איש מקצוע שמוסמך לכך ובכפוף לייפוי כוח שמאפשר לו למכור ולקנות ניירות ערך. עם זאת, מנהל תיק ההשקעות לא רשאי להפקיד או למשוך כסף מהחשבון – שמשמש גם לתשלום דמי הניהול ולעמלות הנדרשות על ידי הבנק.

הטיפ העיקרי בנוגע להשקעה בשוק ההון הוא לבצע התאמה של התיק לצרכים האישיים. ניהול תיקי השקעות בהתאמה אישית מונע סיכונים ומייצר יציבות לטווח הקצר והארוך. כמו כן, בעזרת התאמה בין אופי התיק לבין רמת הסיכון ומאפייני המשקיע אפשר להפיק תשואה גבוהה יותר ולדאוג לתזרים מזומנים.

  1. רכישת נדל"ן

ענף הנדל"ן בישראל מזוהה עם יציבות ועם תשואות גבוהות. הנטייה הרווחת היא להתייחס לבתים ולדירות כנכס שנמצא כל הזמן במגמת עלייה, מה גם שאפשר בחלק מהמקרים לרכוש גם נדל"ן למגורים ולחסוך את הוצאות שכר הדירה.

הבעיה עם רכישת נדל"ן היא שהמחירים כיום גבוהים ויש גם מגבלות מסוימות מבחינת נטילת הלוואות ומשכנתאות. אם רוצים להשתמש בסכום כסף מסוים כדי להשקיע בנדל"ן, צריך לבחור את המקום המתאים ולברר לגבי אפשרויות מימון. האופציה הכי משתלמת היא להצטרף לתהליך הבנייה בשלב מוקדם, בעוד אופציות בטוחות יותר יהיו לרכוש נכס מניב בשוק הפרטי או העסקי.

  1. פתיחת עסק

כמעט כל סכום כסף מאפשר שותפות בעסק קיים או פתיחת עסק חדש. היתרון של פתיחת עסק בא לידי ביטוי בעצמאות כלכלית, בעוד החיסרון הוא סיכון מוגבר. אם רוצים לצמצם את הסיכון, אפשר להצטרף לעסק קיים שכבר מתגלה כרווחי ולהשקיע רק כמה אלפי שקלים בבדיקת הרקע הכלכלי והפורטפוליו.

כמובן שפתיחת עסק לא מתאימה לכולם והיא דורשת מבנה אישיות מסוים. מצד שני, פתיחת עסק יכולה להגשים חלום עבור גברים ונשים בגילאים שונים ולהפוך סכומי כסף קטנים לסכומים משמעותיים.

Exit mobile version